Pagina's

zondag 15 november 2009

W... begon op een plat papiertje!



De basis van het "Weihnachtskleid" begon op een plat papiertje!

Ik had eerst een héél ander ontwerp, en die heb ik ook genaaid, maar 't was HET niet. Dit is mijn 2e ontwerp voor een feestjurk, en die voelde gelijk goed. Ook het patroon uitwerken tot een echt patroon om uit te knippen ging gesmeerd.


Deze jurk is de 1e jurk genaaid n.a.v. het ontwerp. Dit is model A. Zonder de taartpunten in de zijnaad en middenachternaad, met een voering waarop meerdere lagen tulen, in verschillende hoogtes, zijn gestikt. En als afwerking/versiering heb ik ivoorkleurig satijnband gebruikt


Dit is jurk 2 die ik naaide en is model B. Deze jurk heeft taartpunten in de zijnaden en in de middenachternaad. En heeft onder de 2 bovenlagen en een voering met daaraan tule gestikt met als zwart accent satijnband opgestikt.



Het uiteindelijk uitgekozen ontwerp

Bij Farbenmix wilde ze meerdere modellen kunnen laten zien, en ik zat met model C te "modderen". Hij was niet goed, en ineens 10 minuten voordat de doos dichtgeplakt werd naar Duitsland had ik het. In de doos zaten 2 jurken, tekeningen, patronen en een CD-rom met tig foto's van mijn jongste, zodat er gezien kon worden wat het jurkje deed met een meisje erin. In 5 minuten was het nieuwe model C getekend, en ik was er heel blij mee.... het was GOED!


Dit is model C met 1 rimpelstrook aan de bovenlaag en 2 aan de onderlaag

Model C werd uitgekozen! Maar was niet gemaakt! Dus het verzoek was de jurk te maken met een Hollandse look! En of ik ook een foto-werkbeschrijving wilde maken???? Een wat??? Hellepie, nog nooit gedaan, maar goed voor alles is een eerste keer! En het ging goed!


Ik heb er ook nog een bolero bijgemaakt, 2 versies. Model A zonder rimpelstrook en met mouwsplitjes en model B met rimpelstrook zonder mouwsplitjes. Het leuke van deze jurk en bolero was de stof, daar kon ik mee spelen. Ik had een stippeltje en een bloemetje gekocht. En daar mee gespeeld met de taartpunen en de binnen- en buitenkant van de bolero. De bolero kan dus ook binnenstebuiten gedragen worden, dus geen label erin stikken! Je ziet geen verschil wat nou eigenlijk de binnenkant moet zijn of de buitenkant!

Willemientje!


Dit is de jurk gemaakt voor op de cover van het patroon...

Nadat ik model C had opgestuurd, en daar alles werd gecheckt of het patroon en de jurk goed was, kreeg ik het verzoek om een "spezielle Modell". Inmiddels kan ik de jurk wel dromen en ik vind het zelf een pláátje geworden.
Een paar weken geleden kreeg ik een letter toegewezen! De W.....!! Ik kwam uit op mijn moeders 2e naam Wilhelmina. Ze vond de naam nooit zo leuk, het was zo'n zware naam vond ze. Maar door mijn moeder, die toen ik klein was altijd achter de naaimachine geplakt zat, ben ik gaan naaien. En het moest gewoon zó zijn. De W van Wilhelmina werd Willemientje..... Mijn moeder vind haar naam nu veel leuker, doordat het nu verbonden is met mijn eerste patroon!

Dank je mam, dat je altijd zo lekker met plezier achter de naaimachine zat, en dat ik mee mocht rommelen, daardoor ben ik begonnen en beginnen mijn meiden nu ook!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten