Pagina's

zondag 6 juni 2010

Erf-fair van 't Brocante sfeertje


Dit suikerlepeltje heb ik bij Ingrid gekocht. In een mooi doosje met groen fluweel zit het mij aan te kijken. Ja, ik heb nog geen suikerlepeltje dus hij mag mee!! Het doosje staat nu op een doos met onderzettertjes en onder een doosje met zilveren schotelcijfertjes! Het suikerlepeltje zelf zit in 't kristallen suikerbakje op de salontafel!

Op 29 mei, vorige week zaterdag, was er een erf-fair bij Ingrid van 't Brocante sfeertje. Het was heerlijk zonnig weer en we vertrokken halverwege de ochtend richting IJsselstein. Een half uurtje later, of zo, kwamen we aan en zagen een heleboel kramen staan. De eerste die ik herken is de hond!! Volgens mij is 't Pientje, want ze heeft een staartje op haar hoofd. Fleur loopt af en toe ook even langs en ligt vooral bij het baasje in de weg.

't Is voor mij m'n eerste brocante erf-fair dus ik zie zoveel dat ik gelijk niets zie... snap je hem nog? We lopen naar de schuur waar 't Brocante sfeertje zit en we zien een blonde vrouw gezellig druk pratend met een paar bezoekers. Ik kijk om me heen en zie van alles. Even later vraagt Rem aan de blonde dame of ze Ingrid is? Ja, dat is ze... en Rem zegt, mijn vrouw is Nicole van 't blog Collie-Collie.com en wijst naar mij. Rem is daarin toch altijd zó snel!! Ik kijk altijd eerst de kat uit de boom, zeg maar (strak en dadelijk zeg ik 't tegen de verkeerde, dat gevoel hè!). Al snel lopen we te kwebbelen en wordt er gekeken of er thee is.



Dan zie ik in de verte in de hoek op een donker plankje een zilverkleurig doosje. Ik zeg tegen Rem "da's een raar model theedoosje?". En ik pak het " 't is zwaar? theedoosjes zijn over het algemeen niet zwaar!". Ik maak het open, zit er een oude scheerset in! Hé, dat is leuk!! Ik vind hem prachtig!
Ook dat doosje krijgt een mooi plekje, op de secretaire in de gang, bij de oude trommel van mijn opa, achter de bruches!! Echt een mannenafdeling daar in de hoek!!

We lopen even rond langs alle kramen om alles te bekijken en een houten koffertje valt ons bij het eerste kraampje direct op. Maar we lopen eerst langs alle kraampjes, streng hè!! De eerste kraam heeft allemaal nieuwe brocante spulletjes. De tweede een kraam met brocante spulletjes maar ook hele oude spulletjes, zoals die zwarte kinderschoentjes die ik heb gekocht. De volgende kraam verkocht allemaal met de hand gemaakte spullen, kussens, vlaggetjes, hartjes, theemutsen en nog véél meer. Daarna kwam de tafel met de kinderkleurplaten en 't beschilderen van schaaltjes en een enorme schaal snoepjes!!! Daar schuin tegenover stond een taartenkraam, mjammie!! En naar rechts kwamen er ook weer brocante kraamjes, en ook weer met de hand gemaakte spullen. Ik heb mijn ogen uitgekeken!! Verderop op het terrein waren er ook nog bedrijfjes open en daar hebben we ook even naar binnen gekoekeloerd!



En deze 6 dessertlepeltjes stonden me ook al zo gezellig aan te grijnzen bij Ingrid. 

Ukkepuk had inmiddels al vriendschap gesloten met een vriendinnetje en ze zaten gezellig te kleuren en te kwebbelen. We kregen van Ingrid een bekertje met thee. Ondertussen liep ik lekker rond te struinen en te kletsen met Ingrid. Rem liep na elke aankoop naar de auto om mijn nieuwe schat in de achterbak te leggen!! Tussendoor lusten de twee vriendinnetjes ook wel een stuk chocoladetaart, zonder nootjes!! Rem en ik namen een stuk Perencake met amandeltjes. Héérlijk. De taartenbakster was als ik het goed heb onthouden een Française en er waren wel 15 soorten taart en cakejes! Oooh, had ik maar nog een stukje meegenomen voor 's avonds bij de thee!


De witte schoentjes en kastje rechtsonder heb ik ook bij Ingrid gekocht. Het kastje moet nog wel nieuw glas krijgen, maar dat komt later wel. Ik vind het een doddel! Het kastje is een soort vitrinekastje die je op kan hangen. Dat gaat een mooi plekje krijgen. De zwarte kinderschoentjes heb ik bij een kraam gekocht. Evenals de houten koffer en de schrijfkastje. 

Bovenin dat kastje kan je je pen in een gleuf leggen en als je het deurtje open doet kan het briefpapier en andere benodigdheden voor je correspondentie erin gelegd worden. Bij mij krijgt het de functie voor mijn ontwerp-papperassen en potloden e.d. Heb ik ze voortaan altijd op een vaste plek!!


Kijk eens wat een stralend zonnetje! Helemaal in de verte zie je de jongedame in haar nieuwe jurk, een Elodie zonder mouwtjes, zitten. Rem had het fototoestel wel bij zich, maar we zijn door alles wat we zagen gewoonweg vergeten kiekjes te nemen! Ze zit hier aan de teken- en schildertafel. 
Ze heeft meegedaan aan een kleurwedstrijd en de 1e prijs gewonnen. Ik weet nog niet wat, maar ze is héél erg nieuwsgierig!


Dit is het kommetje dat ze heeft beschilderd en dat hebben we bij thuiskomst direct in de oven afgebakken!!

Dit was een heerlijk snuffeldag, lekker kijken en kijken, wat kwebbelen, thee drinken een stuk taart eten. En het weer was gewoonweg geweldig!! Perfect voor een erf-fair. Ik merkte dat ik steeds weer iets zag, dat ik eerder niet had gezien. Je moet er dus een geoefend oog voor krijgen om alles in één keer te zien! Ik ga zeker vaker bij 't Brocante sfeertje langs. Ze heeft aan het einde van elke maand, op volgens mij de vrijdag en zaterdag haar winkel open! En ik wist het niet, maar het ligt helemaal niet zo ver bij mij vandaan, dus Rem is gewaarschuwd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten