Pagina's

zondag 27 juni 2010

De èchte "paspop" en de "echte" pàspop!!


Wat een titel hè!! Paspoppen! hahaha, maar mijn jongste dochtertje is af en toe natuurlijk mijn levende paspop en dat is natuurlijk wel handig, maar voor haar af en toe ook niet leuk. Hoewel, het zijn steeds jurkjes, dus ze vindt het tot nu toe totáál géén probleem, maar ik wil het zelf niet voor haar. Dus maak ik af en toe een up-date van de paspop. Welke past het beste bij haar. Ik heb een hele lijst met cijfertjes en daar moet de paspop aan voldoen!! 

Nu is ze door het zwemmen bij haar armen en schoudertjes een stukje steviger geworden... en heeft de paspop nu schoudervullingen gekregen, want met het idee waar ik nu mee bezig ben, moeten de schouders gegoten zitten. Met pofmouwtjes luistert dat niet zo nauw, en jurken zonder mouwen ook niet!!


Dus dat is stap één. Dan pakken we toiletpapier en plakband! Ukkepuk windt toiletpapier rondom de pop d'r lijfje en ik meet de paspop steeds, tot het goed is. Als er te veel op zit gaat er wat vanaf en als er te weinig op zit gaat er een metertje bij, net zolang tot het van borsthoogte tot en met heupjes klopt!



Ook breng ik bepaalde gegevens aan op de pop, de taille, of borsthoogte of waar haar heupbot zit, net wat ik nodig heb.



Oeps, de dame is nog een béétje te klein! Even aan de schroeven draaien tot de schouders van de paspop op dezelfde hoogte zitten als die van dochterlief. En dan heeft ze dus een dubbelganger, qua maat dan, die voor haar het  passen overneemt. Ze hoeft nu pas een jurkje over haar hoofd heen te doen als het jurkje klaar is.....



Ze vond het wel een grappig idee om een "kloon" te hebben. Ze vond het maar een raar woord en dacht eerder aan een clown met een rode neus!


Dit is de start van het maken van een nieuw patroon!

Dit stofje van de markt heb ik gebruikt voor het eerste proefkonijn voor van de winter en toen bleek dat ik één maat vergeten was te noteren en dat was de halswijdte èn diepte. Dochterlief trok de jurk aan toen hij klaar was. Toen hoorde ik bij het sluiten van de jurk een soort "uggg" geluid! Mam, piepte ze, ik denk dat deze jurk iets te hoog is!

Ik verbaasd, ik had toch alles goed doorgemeten?, maar niet de halsuitsnijding-hoogte of -diepte. Net hoe je het bekijkt. Weer wat geleerd! Ik had een pracht van een hals, maar hij zat tegen haar keel aan en da's niet lekker!

De jurk heeft inmiddels alweer 2 vervolg-proefkonijnen gekregen en de hals zit nu perfect!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten