Pagina's

woensdag 23 juni 2010

Ja, ik heb mezelf een schop onder m'n kont gegeven!!


Weten jullie nog van een paar maanden geleden, dat ik een  Oililyjurkje als inspiratiebron nam voor een linnen jurkje. Ik schaam me diep, maar ik wilde het diezelfde week nog afmaken, maar het liep iets anders. Ik heb een week of 2 later de lengte af zitten spelden van de zoom en de mouwtjes, ook nog in de jurk rond gehobbeld en gezeten of het een lekkere lengte is. Ik heb een keer gehad dat ik een jurk nèt te kort had gedaan en dat ik dan niet plezierig zat of me zat te ergeren aan de vetkussentjes aan de binnenkant van de knie. Dan trek ik het alleen maar aan, als ik heel veel puntje, puntje, puntje heb aan iedereen of een berg lef heb gegeten... en dat is natuurlijk niet èlke dag. Dus ik trek zo'n jurk gewoon met spelden en al aan. Rem zit altijd te griezelen als ik dat doe, want die ziet in de mouwzomen spelden zitten, in de zoom van de jurk en waar de knopen komen. Maar het zorgt er wel voor, dat ik na een uurtje tevreden naar boven loop en wéét dat de jurk goed is!

En toen gebeurde er een héle tijd hélemaal niets met de jurk. Ik had wel op een gegeven moment ruimte nodig en heb de jurk van de paspop afgehaald, dat is natuurlijk niet bevorderlijk voor de hints die zo'n onafgemaakte jurk elke dag maakt op een paspop. Want in de kast kan de jurk dat natuurlijk niet...

Dit is het modelletje uit de Knip Mode van maart 2010. 

Maar gisteren zat ik een blogberichtje te lezen van Vlijtige lies en ze vertelde dat ze zelden iets voor zichzelf maakte, omdat dat niet altijd lekker uitpakt. En dat ze twijfelde over het mooie vest wat ze heeft gemaakt (een pracht van een vest trouwens!). Dat probleem herkende ik heel erg, en is me ook geregeld overkomen. 

Maar ik had nu (bijna) een linnen jurkje gemaakt, die goed zit (dus ik mag niet mekkeren), een uur mee proef gehobbeld heb (dus er zit geen pasfout in), het stofje is prachtig (en helemaal in de mode qua sfeer zie Oilily!) en zit ook nog eens lekker  (nah... er is dus geen enkel probleem!) en nóg is 'ie niet af! Schande...

Het patroon komt uit de bijlage, nr. 107a, en heb ik her en der wat veranderd. 

De jurk is zonder voorgevelzakken en striklint in de mouwtjes en de knoopbies heb ik gewoon aan de stof vast laten zitten i.v.m. de bloemetjesstof.

Dus gisteravond mezelf een schop onder m'n kont gegeven (had ik ook verteld in m'n reactie aan Vlijtige Lies dat ik dat maar eens ging doen!). Dus bij deze heb ik mezelf een giga schop gegeven. Dusdanig, dat de zoom van de jurk erin zit, de zoom van de voering is gestikt. De midden voorpanden zijn doorgestikt, zodat de naad voering/linnen niet gaat draaien en je je helemaal te pletter zit te persen met 't strijkijzer! De mouw zoompjes zijn gedaan en de ceintuur is af!

Ik kon gisteren niet verder, omdat ik de knopen nog moet stofferen en dat zie ik 's avonds laat niet zitten. Want ik wéét dat ik 's ochtends commentaar heb op die knopen en dan vind ik dat ik niet goed opgelet heb! Jajaja, wat een zeur, hè!

Dus deze zeur heeft nu ter plekke met zichzelf afgesproken, jullie zijn mijn controleurs, die jurk moet déze week af!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten