Pagina's

dinsdag 1 juni 2010

Een middagje lekker creatief rommelen!!!

Een lief lavendelzakje van het stofje van de Willemientje.

Op de dag van mijn verjaardag, al weer 2 weken geleden, had ik een kortingsactie in mijn webwinkel omdat ik 40 werd. Dat vond ik wel een mijlpaal zo'n vier in mijn leeftijd! Maar ja, als je jarig bent is het ook leuk om te trakteren, dus lekkere bonbonnetjes gekocht. Vier stuks mooi verpakt met folie, voor elke tien jaar een bonbonnetje! Er kwam even na twaalf uur (middernacht) ook een mooie bestelling. Het was voor een mevrouw uit België, die al eerder een bestelling had gedaan voor haar twee dochtertjes.  De kledingstukken waren voor 2 meisjes en ik dacht 's nachts, ik ga van wat restlapjes iets maken voor de meisjes. Ik denk dat ik lavendelzakjes ga maken...

Met een kanten kraagje, roze lint, ivoor satijnlint en een muntje eraan.

Ik bewaar altijd de restantjes stof voor eventueel wat te knutselen of te prutsen voor m'n dochtertjes. Of om vierkantjes te knippen voor "DE" quiltdeken, waar ik al een jaar reststofjes in vierkantjes van 15 bij 15 aan het knippen ben.... 't schiet nog niet op! Maar de volhouder...

Dit stofje is de eye-catcher van de Silke.

Dus de volgende dag een lege schoenendoos gepakt om alle benodigdheden voor het cadeautje te verzamelen. Ik heb stofjes gebruikt, die ook in de bestelde kleding zat. Voor het binnenzakje heb ik ivoorkleurige poplin gebruikt, dat past bij beide stofjes. En dan het leukste, allerlei leuke bandjes, randjes, kantjes èn natuurlijk eye-catchers zoeken. De één een romantisch muntje, en bij de ander twee vrolijk kralen in de mooie rode kleur die in het stofje zit.... en natuurlijk een zakje losse lavendel!!


Twee gekleurde satijnen lintjes, een glazen hartjes kraal en een aardewerkkraal versieren dit zakje.

Eerst maak ik de binnenzakjes van poplin, ik vul het zakje niet te vol met lavendel, zodat de lavendelzakjes zacht blijven. Ukkepuk vertelde dat dat héél belangrijk is, want een hard te vol zakje vindt ze maar niets... dus dat heb ik goed onthouden!! Daarna ga ik aan de slag met de buitenzakjes. De binnennaden zijn "Engelse naden", zodat de naden bij de opening, die in het zicht blijven, mooi zijn afgewerkt. Ik heb bij het romantische zakje de afwerkrand van de stof zichtbaar gelaten, omdat ik de namen van de designer en fabriek wel leuk vond staan. De andere is aan de bovenkant afgewerkt met groen organza band. 

Daarna de zakjes gesloten met een lintje en opgesierd met lint, kant, kralen en een mooi muntje. Ik ben een paar uurtjes heerlijk aan het rommelen geweest... zálig!! Nadat ik klaar was, heb ik de lavendelzakjes, even op m'n nieuwe etagère gelegd en op de kiek gezet. Ik vind de zakjes wel mooi geworden... De dametjes waren er wèg van.

Daarna alle kleding in gekleurd vloeipapier ingepakt, en de bonbonnetjes rechtop aan de zijkant van de doos en de lavendelzakjes bovenop de kleding gelegd (ook weer verpakt in vloeipapier met folie). Het paste allemaal precies in de doos! 



Ik kreeg een paar dagen later, in het gastenboek van de webwinkel, een prachtig berichtje... Ik belde het door aan Rem, en zei dat ik nog naast mijn schoenen ga lopen van zoveel lof. Later kwam er ook nog een mailtje van haar... heel fijn om te lezen, dat wat ik heb gemaakt zo mooi gevonden wordt! En dat de meisjes die de kleertjes gaan dragen, er héél erg blij mee zijn! Toen bleek dat de bonbonnetjes een goede bestemming kregen, want ze heeft ook nog een zoontje. Die was dus ook blij!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten