Pagina's

maandag 7 juni 2010

Sex and the City 2


Ik heb mijn haar op zolder gezwiept. Dankzij een heleboel klitten en een berg haarlak een beetje SATC-sfeer (Sex and the City). Maar deze foto is NIET gefotoshopt, wat wel duidelijk met de hier onderstaande foto's is gebeurd, want in de film hadden de dames wel rimpels en geen flatscreen als voorhoofd!

Ik ben zaterdagochtend samen met Rem en de oudste dochter even de stad ingehobbeld voor een puntenslijper, kaftpapier, plastic hoesjes en een batterij voor mijn oude horloge, die zij van mij mag hebben. Dit allemaal, zodat haar schoolspullenplunje klaargestoomd staat voor de Middelbare school. Ik ging mee, omdat mijn witgouden ringen aan mijn linkerhand van mijn vinger afvliegen. Is geen geintje! 

Vorige week stond ik, al kletsend, druk met mijn armen en handen te gebaren en doen, toen één van die twee ringen eraf vloog. Ja, hèb ik dat! Gelukkig, hoewel gelukkig, in mijn werkkamer (vol met zooi waarover ik mijn nek breek!). Maar goed ik wist welke kant ik mijn hand had opgezwiept dus, ring gevonden. Vandaar dat ik mee ging om ze te laten verkleinen naar maat 15 driekwart! Hij was al niet groot 16,5, dat zei de dame achter de balie, maar goed, hij moet nog een stukje kleiner. Vingers kunnen van het afvallen dus ook krimpen! Ze controleerde gelijk de zetting van de diamantjes. De ring, die vol zit met diamantjes was goed, maar de ring met solosteentje was kritiek. Twee pootjes had haast geen bolletje (??) meer! Ok! gaarne repareren s.v.p.!

Maar goed daar in de stad, stuurde Rem me lekker de WE in om eens te kijken naar wat zomerspulletjes, want alles zakt èrg af. Mijn korte broek hijs ik omhoog en hij ploft vervolgens naar mijn knieën!! Ik vind het nog steeds een rare gewaarwording!

Om deze dame draait de hele film eigenlijk!

Ik heb een SATC jurkje gekocht van zachtgrijze crêpe (dat SATC bedacht ik later pas hoor!). Een zwart/wit gestreept strandjurkje waar je bikini precies in wegvalt qua neck-holder sluiting. Een hemdjurkje wit met marine stippen. Kirsten heeft hem in kobaltblauw met witte stippen gekregen! Een mauvegrijs satijnen rokje, met een wit a-symmetrisch hemdje en nog een a-symmetrisch wit shirtje, die Kirsten óók heeft gekregen. 

Deze keer riep ik het tegenovergestelde als anders (en dat heb ik toch héél lang geroepen). Ik riep nu, ze hebben alleen maar grote maten en geen kleine... dit voelde héél vreemd! Maar wel leuk en raar. Hm, ik moet duidelijk nog wennen!

Dit zag er zo mooi uit, zo'n lange chiffon jurk in die kleur!

Bij thuiskomst bikini aangetrokken, ingesmeerd door manlief en lekker een bak kersen gegeten in het zonnetje. Roddelblaadje erbij, watertje en een kopje thee en madammeke vermaakte zich opperbest!

Een onmogelijke decolleté, knap hoe dat blijft zitten, zou er dubbelzijdige tape aan de binnenkant zitten geplakt?

In een van die bladen, die ik op mijn ligbedje aan het lezen was, hadden ze het over de film Sex and the City 2. Nu heb ik de serie af en toe voorbij zien komen. Ik heb gehoord over film nummer 1. Maar gezien de kleding, waar je af en toe veel over leest c.q. hoort op televisie... dat prikkelt mijn nieuwsgierigheid. Dus ik zeg tegen Rem die naast mij ook op een ander ligbedje ligt te relaxen... Misschien moeten we weer eens een keertje naar de film? Het is lang geleden dat we met z'n tweetjes weg zijn geweest (half jaar of zo). Normaal gaan we om de twee weken uit samen, maar daar is de laatste maanden de klad in gekomen!

Dit sieraad schijnt van Otazu te zijn, zwaar ding lijkt me, niet iets voor achter de naaimachine, hahaha!

Rem staat op, loopt naar binnen en komt even later terug. Ze komt om half negen! Huh, half negen? Wie? Nu, Jara komt om half negen oppassen! Ooooo! We gaan naar SATC 2 om half tien! Ok, leuk!

Dit was ook weer knallend van kleur, het spat echt van het scherm. De tas leek in verhouding met haar wel héél erg groot!

's Avonds BBQ aangezet, lekker gegeten, daarna optutten en dan mijn haar! Eigenlijk moet ik het wassen! Maar dat mag niet, want de kapper komt maandagochtend mijn haar doen en die wil er van die leuke streepjes in zetten!! Aiaiai, dit is zo géén SATC look!

Midden in de woestijn staat er een gazen wit tentje, met allemaal lekkers, mjammie!

Gelukkig ben ik als tiener een chique-punker geweest, dus ik heb verstand van touperen, haarstuk ertussen zetten, spelden en een héleboel haarlak, en nog meer haarlak!

Er zaten ook wonderlijke kledingsets tussen, maar toch past het wel in de film. Deze rok leek wel baleinen aan de binnenkant te hebben, zag er zeer wiegend uit!

Toen mijn grijze (korte!) SATC-jurkje aangetrokken. Hoge witte hakken van mijn verjaardag aan, wit klein schoudertasje mee. En een grijs blazertje voor het geval dat het laat op de avond fris wordt... en ik ben klaar!

Dit waren niet de hoogste stiletto's in de film! Wat een benen, hè!

We gaan eerst de kaartjes halen, en dan flaneren we nog even rond tot het tijd is om naar binnen te gaan. Normaal drinken we binnen iets, maar het is heerlijk buiten, dus we willen nog niet naar binnen.

Ah... Zo'n walk in closet lijkt mij wel wat, vooral zo gevuld met al dat moois...

En dan de film, wat een kleuren, kleding, leuk verhaal tussendoor, maar dat is bijkomstigheid, glamour, glamour en glamour. De ene stiletto naar de ander komt voorbij. De grootste en kleinste tassen in alle kleuren van de regenboog. De sieraden van een Otazu (volgens het blad wat ik daarnet las!) tot een soort kroon-diadeem-geval en oorbellen tot op je schouders, au au au, aan toe!

Wat een luxe allemaal.

Inspiratie genoeg. Voor jurken, kapsels, schoenen, tassen, interieur... voor elke blogster is er wel wat hoor!

Helemaal per karakter gekleed, vind het van de styliste/kleedster heel knap de personages met kleding zo te benadrukken dat je het type er uithaalt.

Ook wat gezien van het land daar... volgens mij is het ergens anders opgenomen dan dat wordt gesuggereerd (weer volgens dat ene blad).

Deze actrice zal wel heel wat lessen hebben gehad om de Arabische woorden perfect uit te spreken, want het klonk in mijn oren Arabisch (nu ken ik dat zelf natuurlijk niet, maar het klonk wel zo)!


Dit zijn die oorbellen, waarbij ik denk au au au au of zouden ze die er later ingehangen hebben met de computer...

Rem heeft ook genoten... samen met nog 3 andere heren in de zaal! Het was een gierende dames bedoening! Na afloop nog wat gedronken op een terrasje en toen naar huis... 

Dit zijn mijn schoenen waar ik op rond heb gehuppeld en mee heb gezeten de hele avond!! Ze lopen lekker, maar die twee bláren!

...en toen had ik twee blaren op mijn hiel! De warmte zorgt voor wat dikkere voeten en die vinden nieuwe schoenen niet leuk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten