Pagina's

donderdag 9 januari 2014

De stropdas

 

Ja, de stropdas. Hoe we erop kwamen, géén idee, maar de dag dat mijn haar (af)geknipt werd kwamen die dingen ineens naar beneden zetten toen MK of JK vroeg naar de stropdassen van Rem. Ze wilde ze wel eens van dichtbij bekijken. Aangezien Rem ze al minstens 5 jaar niet meer draagt niet verwonderlijk dat ze niet meer weten in wat voor kleuren en printjes hij in voorraad heeft.

Dus, het rekje, ja keurig hè, kwam in beeld en Rem begon er door heen te spitten, noemde allerlei merken, mompelde iets van dure gevallen en van echt zijde. Meldde ook even dat ik het zijn "dure slabbetjes" noemde, omdat er steeds vlekjes inzaten en ze naar de stomerij gebracht konden worden. Ze viste direct dit knalrode gestipte exemplaar eruit. En begon met dat ding te worstelen. Ook JK sloeg er eentje om haar nek en begon te friemelen. Ik heb beide dames aan een goede nette knoop geholpen. De dubbele en de enkele knoop uitgelegd en laten zien. Ik heb zo vaak stropdassen gestrikt, ook vlinderdassen trouwens voor gala's, dat is net als fietsen dat vergeet je gewoon niet meer.

JK is nog een pietsie te klein qua lengte, maar MK kan het wel hebben. Direct na de knoop zoefte ze naar boven en kwam met een gestreepte blouse met rode strop naar beneden. Staat heel niet gek vind ik zelf en zij vindt het ook niet verkeerd. De stropdas hangt nu bij haar in de kast, hahaha.

De rest hebben we teruggehangen in de kast bij Rem mocht er weer eens een exemplaar nodig zijn. Hhij heeft ze in tig kleuren en printjes!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten