Pagina's

zaterdag 11 januari 2014

Geen rijbewijs door tarief psychiater...

 

Rem heeft hier een stukje over geschreven op Google+


Tekst van Rem: Onze zoon had in oktober verleden jaar een medische keuring nodig om op te mogen gaan voor zijn rijbewijs. Keuringen vonden alleen op zaterdag plaats. Ik ging mee. Ter plekke moest met pin afgerekend worden. € 250,00! Voor dat geld werd er 10 minuten gesproken met een jonge arts. Daarna minder dan vijf minuten met een jonge psychiater. Vriendelijke mensen overigens. Zouden advies schrijven van geen probleem. Daarna ontvingen we een kort STANDAARD rapportje met een positief advies. Ik zit in het adviesvak en denk te weten wat voor tarieven normaal zijn. En die zijn toch echt wel hoger dan wat men bijvoorbeeld bij de Telegraaf denkt. Maar deze twee gesprekjes en het rapportje opstellen kan ze niet meer dan een half uur in totaal gekost hebben. Dat betekent dus een uurtarief van € 500,00 per uur. En dat is niet normaal. Ik vind € 250,00 per uur zelfs nog teveel. Op zaterdag is een tarief van € 175,00 per uur toch echt de max. En gezien het simpele werk zou het zelfs maximal € 125,00 per uur moeten zijn.

Komt bij dat het hele voortraject op mij heel vreemd overkwam. Onze zoon moest naar een psychiater op een bepaald vakgebied. Toen ik belde dat zijn handicap daar niet eens in de buurt kwam maakte dat allemaal niet uit. En dan alleen op zaterdag. Dit riekte naar de ideale bijbeunbaan voor psychiaters. Door de weeks je werk doen tegen een gewoon loon bij bijvoorbeeld een RIAGG (of hoe dat tegenwoordig ook heet) en dan op zaterdag lekker flink bijverdienen voor een extreem luxe vakantie.

Komt ook nog bij dat ik in het voortraject zeer sterk de indruk kreeg dat jongeren wel heel erg makkelijk voor een medische keuring worden verstuurd.

Kortom, wat mij betreft is halvering van de vergoeding wel het minst wat ze konden doen, dus is terecht. En als er dan door het CBR ook nog wat kritischer wordt gekeken wie er wel of niet een medische keuring moet krijgen kan iedereen die echt gekeurd moet worden toch nog heel snel gekeurd worden.

De link naar het stukje van de NOS http://nos.nl/artikel/595629-geen-rijbewijs-door-tarief-psychiater.html

Geen opmerkingen:

Een reactie posten