Pagina's

dinsdag 30 juli 2019

Off-shoulder blouse BurdaStyle 6/2019, model 115


Na het tube-topje heb ik van een restantje stof, waar m'n dochter helemaal verliefd op was, nog een off-shoulder blouse geknipt. Uit de BurdaStyle 6-2019, model 115. 


Het was nu wat puzzelen, want het stofje was ècht een restant, met smalle en bredere stukken, maar het is gelukt.


Dit stofje had ik prima kunnen locken, maar die Engelse naden van de vorige off-shoulder blouse werkte zo lekker, zo netjes, mooi en strak, dat ik het gewoon bij dit makkelijkse viscose stofje herhaalde.


Bij de mouwen heb ik ietwat moeten sjoemelen bij het knippen, want daar bestaat de mouw uit twee delen. Vergelijkbaar met de mouwen van een blazer. Niet te zien, want het valt eigenlijk totaal niet op dat er een naad extra zit in de mouw, maar op die manier kon het wel uit het restantstofje, en daar ging het me om!


Omdat ik moest passen en meten, werd de tunnel geminimaliseerd langs de halsrand, en ging er geen twee rijen elastiek, maar één rij elastiek in de halslijn.


Ook de mouwen kregen elastiek. Ze wil nog wel een keer een versie zonder elastiek, maar dat moet dan een héél mooi dun soepel vallend stofje zijn...


Het resultaat was dat er ineens 3 kledingstukken af waren voor madammeke haar vakantie met haar papa.

Patroon: BurdaStyle 6/2019, model 115
Stofje: restantje viscose met pastel bloemetjes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten