Pagina's

dinsdag 30 juli 2019

Off-shoulder blouse BurdaStyle 6-2019, model 115

 
Mijn jongste dochter wilde graag off-shoulder bloesjes, en bij voorkeur in blauwtintjes... Dus in mei een katoenen voile besteld, in haar favoriete print streepjes, maar deze keer niet horizontaal maar verticaal en niet een strakke streep, maar een gehaperd streepje. Ik vind het stofje perfect voor de zomer.

Zoals je ziet heeft ze goed meegeholpen met de voorbereidingen en heeft ze zelf het patroon uitgeraderd.


Knippen ging wat lastiger, want het stofje was een glijsakker, dus was het verstandiger dat ik dat zelf deed.


Een aantal weken geleden kreeg ik dit off-shoulder bloesje uit de Burda 6-2019, model 115, nèt niet af voordat de jongste naar haar vader ging. Gelukkig kon de dame na een weekje even langswippen, zodat ze het bloesje mee kon nemen op haar vakantie.


De stof was ook niet te locken, want bij de proefstukjes bleek dat de gelockte draad er gewoon afgleed. Ik heb dus Engelse naden gemaakt, en de tunneltjes en zoompjes strak omgestreken en nog een keer omgestreken en daarna gestikt, zodat er niks kan gaan rafelen.


Omdat er weinig verschil in het voor- en achterpand zit, heb ik middenachter een rood vierkantje "geborduurd", zodat het simpel te vinden is wat voor en achter hoort.


Het was even frutten om de dubbele rij met elastiek er gelijkmatig in te krijgen. Vooral als de elastiektrekker van de aardbodem verdwenen is...is niet zo handig met smalle tunneltjes... Gelukkig kan ik met een paperclip ook elastiek erdoorheen trekken... mits het elastiek met een vast gestikte lus vast haakt aan de paperclip.


De freule wil er nog zo eentje... en een stofje wordt dan ook direct uitgezocht voor nummer twee...



Het patroon is verders super simpel: BurdaStyle 6-2019, model 115.
Stofje is een katoenen voile van Driessen Stoffen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten