Pagina's

dinsdag 30 juli 2019

Tube-hemdje/tube-topje


Bij het doorpassen van het streepjes off-shouder bloesje bleek, dat door de katoenen voile, toch mijn dochters donkere jeans er doorheen schemerde, en dat is een beetje zonde. Het stofje is zo lekker crispy wit met blauwe streepjes...

Dus ik heb voor haar een wit tube-hemdje gemaakt. Een hemdje zonder bandjes, die met hoedenelastiek door de bovenrand perfect blijft zitten. Dit is het proefexemplaar. Het moest even rap rap rap, dus wel oké, maar ze mogen wel een pietsie smaller.


De naadtoeslagen in de zijnaden heb ik met een zigzag vastgestikt. Op die manier zijn de naden mooi plat, en lekker glad aan de binnenzijde.

Het tube-hemdje heb ik gemaakt van een restant witte katoenen tricot en de rest van de restanten ga ik volledig opknippen aan tube-hemdjes, zodat ze een voorraadje heeft. Want ze heeft er al twee, ooit gekochte exemplaren, en daar wil ze graag meer van... Dus ik heb een opdracht!!

Patroon: geen
Stofje: katoenen tricot

Geen opmerkingen:

Een reactie posten