Pagina's

woensdag 10 februari 2010

Mini make-over


Afgelopen zondag zag ik bij Olliebollies dat haar webwinkel Otte en Olijf, haar webdeuren heeft geopend! Ik gelijk koekeloeren, want alles wat met interieur en wonen heeft te maken heeft ook míjn belangstelling! En daar zag ik een héleboel leuks!! Ik heb 2 lampenkapjes, eh lampenkappen, besteld! En dinsdag kreeg ik het pakket al binnen! Toen ik het open maakte zat er ook nog een verrassing in een leuk hartje dat ik een mooi plekje zal geven!


Dit was de oude "situatie". Oude Ikea lampen, met op zich een nog steeds mooie strakke lampenpoot, maar die kappen. Zo op de foto valt het nog mee, maar he wit/ivoorkleurige was toch behoorlijk creamy geel aan het worden. En dat staat ábsoluut niet mooi bij de mooie ijsgrijsblauwige muren en witte beddengoed. Dus was ik al een tijdje op zoek naar mooie lampenkappen en da's niet makkelijk!


Ze waren vaak net niet wat ik zocht. De kleur was goed, maar het formaat weer niet. Of de kleur wel, maar het materiaal niet wauwiewoepie. Het formaat en model was goed, maar dan was het bijvoorbeeld zwart of zo. Ja, op zich wel mooi, maar niet voor in mijn lekkere lichte slaapkamer. Maar tada, ik heb nu mooie rieten lampenkappen, ik zie dat ik het label er nog van af moet halen. Ze passen perfect bij de andere lampen in de slaapkamer.


Ik heb twee van deze kroonluchters in de slaapkamer hangen, dit zijn hele oude en ik was er weg van. Beetje kitsch, maar perfect bij het strakke en eenvoudige van de slaapkamer. Beetje glamour vond ik wel leuk!


En voor in het halletje voor de slaapkamer, was het werkelijk een zoektocht van hier naar Tokio voor een wandlamp. Maar ik heb hem gevonden, onderweg naar mijn ouders toe, vond ik hem. Het was precies de sfeer die ik zocht. Het duurde wel even eer 'ie hing, want er was iets niet goed met de aansluitingsdraden, maar dat heeft een vriend van ons perfect opgelost door er nieuwe bedrading doorheen te halen en alles mooi aan te sluiten.

Ja, het wordt nog wat in huis! Steeds wordt er weer iets aangepakt in huis en komen we een stapje verder. Plannen en ideetjes zat! De gang is momenteel half aan de beurt. We hebben van alles in huis daarvoor, dat is de ene helft, alleen is er momenteel niet zoveel tijd om aan de slag te gaan,dat is dus de andere helft.

Ik heb het maar even een maandje verderop geschoven.... Het heeft geen zin om te plannen wanneer de gang gedaan wordt, als ik druk bezig ben met de webwinkel. Ik kan maar één ding tegelijk, dus daar hou ik me ook aan. Ahum, hoor ik een tweede stemmetje in mijn hoofd, maar ik doe wel mijn best om dat te doen hoor!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten