Pagina's

maandag 8 maart 2010

Een zelfgebreide "Woonsjaal"


Dit is dus de wol, maar de kleuren knallen in het echt je ogen in!

Hè, hè eindelijk weer eens een berichtje, mijn internetverbinding heeft momenteel last van bindingsangst! Morgen wordt er als het goed is naar gekeken, want het is ontzettend lastig qua werk, maar ook voor de leuke ontspannen dingen zoals blogjes lezen en kijken! 't Was gewoon afkicken!

Ik had het er een tijdje terug over dat ik ontzettend leuke wol had gekocht en hierboven zie je een zwakke afbeelding van de kleurenwaterval! Ik heb in december voor Kerstmis een rode sjaal gebreid voor Rem. Eén van zijn collega's vindt zelfgebreide sjaals heel mooi, en zei "Gôh, zou Nicole dat ook voor mij willen doen, zo'n sjaal breien?" Rem trok even later bij mij aan de bel en vroeg of ik dat leuk zou vinden om voor haar een sjaal te breien. Natúúrlijk!! Het leuke was ook dat Rem een soort opdracht-omschrijving gaf. Ze heeft donker haar, kleed zich in één kleur, en bijna altijd donker met daarop een opvallend (kleurig) accent. De vraag was om een lekkere dikke sjaal, gebreid met kabels o.i.d. en in een felle kleur!! Ik moest zelf maar kijken hoe wat en wat voor wol. Jippie leuk! Dat wordt dus een "woonsjaal", zo noem ik die dingen namelijk!


Rechts: Op deze manier draag ik ook graag een sjaal en dan doe ik er zo'n hoedenpin met opvallende kraal (en sluitdopje) er doorheen.

Nadat ik de sjaal af had heb ik wat foto's gemaakt hoe ik de sjaal vaak draag, en dat naar haar gemaild. Daarna heb ik de sjaal in Fuchsia vloeipapier ingepakt en in een doosje met alle toeters en bellen gedaan. Ik vind dit soort sjaals héérlijk! Ik loop in de winter negen van de tien keer met een sjaal om mijn nek, omdat ik daar mijn temperatuur perfect mee regel!

Het kopen van de wol was een hele uitdaging. Eerst ben ik op internet gaan neuzen, wat er allemaal is, want hier in de stad heb je eigenlijk niks. Maar ik wist wel dat hier in de buurt, in Oudewater, een piepklein winkeltje is, bommetje vol met wol. Nadat ik wat soorten wol had opgeschreven met wat voor type wol ik mooi vond stapten Rem en ik in de auto.  Door de glibber baggersneeuw zijn we daar naar toe gereden (glibber, glibber, glibber). Het winkeltje is een  bom aan kleur en geen centimeter is onbenut. De eigenaresse vroeg mij wat ik wilde en wat ik ging maken en liep gelijk naar achteren en viste er een paar bollen uit. Binnen een kwartier had ik wat ik zocht!



Ik heb de sjaal gemaakt qua formaat, naar mijn eigen sjaal (dat is geen gebreide maar een geweven exemplaar) en deze is 15 cm langer omdat 'ie dikker is dan de mijne. 

De sjaal is maar liefst 30 centimeter breed en 2 (!!) meter lang! Er zitten 3 kabels in die zorgen voor een stoere robuuste look. De zijkanten heb ik met een stukje boordsteek gedaan zodat het absoluut niet kan omkrullen. Dat vind ik wel belangrijk. Anders heb je geen sjaal meer om je nek maar een soort slang. Ik heb teveel naar Mowgli gekeken!

De collega van Rem is er héél blij mee en draagt hem vaak en graag! Kijk dat is natuurlijk super om te horen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten