Pagina's

donderdag 26 maart 2015

Geruite stofjes bij Mondepot


Ik heb vorige maand een geruit stofje besteld bij mondepot.beAllebei de dochters willen namelijk graag allebei een Engels schooluniform rokje en dan is het handig om een ruitje te nemen, want dan heb je al snel een uniformsfeertje. Het lastige was dat bij de omschrijving van het al geplisseerde (zó handig hè) stofje niet bij staat of je letterlijk de gehele stof aan meters besteld... of geplisseerde stof aan meters besteld. En aangezien ik nogal ongeduldig was wilde ik niet mailen en op antwoord wachten, want ik wilde gewoon bestellen... en heb gewoon nóg een stofje besteld. Dan zou de gele ruit voor oudste dochterlief zijn en de groene ruit voor jongste dochterlief. Is het niet nodig, kan ik een leuk rokje voor mezelf maken, is ook hard nodig, want mijn kledingkast is dieptreurig!!!


De bedoeling van de oudste dochter is een leuk plooirokje met heupstuk. Erop wilde ze graag een geel shirtje erop met een blauw jasje of vestje. Ze vindt geel super en dat staat haar ook heel goed, in tegenstelling van Bridget en mij. Voor Bridget komt er een blauw shirtje op, want die kleur staat haar weer heel goed.

Hierboven wat voorbeelden van rokjes... Ze wil graag het linker modelletje. Haar zus maakt het niet zo heel erg uit, maar aangezien de stof al geplisseerd is, zal het links of rechts worden... ik vermoed het linker modelletje, want met een heupstuk valt een shirtje erop gewoon mooier. De hoge hakken laten beide dames gewoon even liggen, hoewel de jongste er verrekte goed op kan lopen, maar haar zus weet haar al goed te vertellen dat dat op school een vermoeiende bedoening is, met al die trappen lopen, hahaha. Als ze dat tegen haar verteld, kijkt 'ie dat ze water ziet branden, want hoge hakken... da's toch een makkie!!! (Van wie zou ze dat nou hebben...).




















Links wat voorbeelden van ruitjesstofjes ter inspiratie voor mij om op zoek te gaan wat er nu allemaal is aan ruitjes, ruitjestypen en kleurtjes. Ik zie dat er héél veel modelletjes zijn die kunnen doorgaan voor een uniformrokje, dus daar is genoeg inspiratie te vinden voor nog meer rokjes.

Rechts het klassieke voorbeeld van een schooluniformsetje... hoewel ik de schoenen niet zo uniformig vind, maar ja, wie ben ik!

1


Met Bridget ook nog even door de variatie aan rokjes gelopen. Ze wil niet te veel toeters en bellen. Het maakt haar aan de ene kant niet uit, maar aan de andere kant wijst ze wel direct op het strikje en het kantje van het middelste rokje... dus het maakt wel uit! Ingestikte plooitjes vind Bridget ook wel prima, maar wel graag comfortable met elastiek in de achterkant van de tailleband. Daar hoor ik beide dames over, dus dat gaat er automatisch in, doe ik voor mezelf ook anders krijg ik zo'n koopgoot op de rug. 

Ik geloof dat ik eerst maar een rokje voor oudste dochterlief maak, dan kan ze die even passen. De dames hebben namelijk bijna dezelfde maat, dragen ook elkaars kleding, dus er kan makkelijk even getest worden.
Jongste vertelde ook uit haar hoofd, dat ze ooit eens een leuk plooirokje had, dat haar grote zus ook had, maar net anders. Ik weet gelijk welke ze bedoelde, want dat rokje heeft haar zus voor een groot deel zelf voor zichzelf gemaakt als tienjarige (dat was winter 2007/2008), alleen zat er bij de jongste ook nog rood kant op de tule gerimpeld.

Dochterlief meldt dat ze dat modelletje ook nog graag als rokje wil, maar dan zonder dat kantje. Ik noteer alles in mijn hoofd... eh blog en ik ga mijn best doen om ook dat rokje nog een keertje te maken.

Volgende week ga ik dus aan de slag met de rokjes voor de dames en voor aanstaande zaterdag heb ik wat te zoeken op het Lapjesmarkt in Utrecht. Ik ben daar voor een jaarvergadering van Sancho, dus misschien kom ik wel een mooi geel en blauw shirtjesstofje tegen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten