Pagina's

dinsdag 10 maart 2015

10 tellen internet?


Grrrrr.... heb ik héél lang gedacht als ik achter mijn laptop zat. Dat was met mijn vorige laptop zo, maar ik dacht, mijn laptop is véél te "licht" met al die foto's en mappen die open staan, omdat ik van her naar der switch continue... Dat werd door het manvolk ook aan mij verteld, dus nadat er een zwik toetsen van mijn toetsenbord waren overleden en ik werkelijk waar mijn laptop moest aanzwengelen heb ik anderhalf jaar geleden een nieuwe gekocht... Dus... opgelost dacht ik... Mja... eventjes... Er veranderde ook wat van provider en er kwamen allerlei gadgets in huis die ook internet nodig hadden... Dus zei het manvolk in huis dat dat daar aan lag... Mja... klinkt redelijk niet waar.


De oplossing voor mij was uiteindelijk een kabel aan mijn laptop te gooien en probleem was opgelost. Nu had ik net zoveel problemen als Ramon, maar dat lag aan de zwakke router of het lag bij de provider, géén idee, maar ieder geval niet aan mijn nieuwe laptop...


Een paar maanden geleden verhuisde ik en regelde voor hier internet. Er kwamen twee dozen met daarin van alles voor internet en telefoon. Het verschil was dat in dit huis dat draadloos geval in het midden van het huis werd geplaatst, zodat door het hele huis door de sterkte gelijk was... Dus iedereen een zelfde ontvangst had... Dat was ook zo... iedereen had goede ontvangst, alleen ik plofte er geregeld uit, maar dat was ik zó gewend, dat ik er eigenlijk niet gelijk op reageerde... totdat...


... mijn internet tijdsduur richting 10 minuten ging, toen 5 minuten ging, toen naar 1 minuut ging en sinds twee weken naar ca. 10 seconden... Dáár wordt je maf van zeg... Echt waar...


Ik moet toch van alles doen achter mijn laptop, maar ik wilde daar gewoon niet meer zitten. Het idee dat ik steeds het internet in moest schakelen... WHAAAAAA.... om idioot van te worden zeg, maar een oplossing had ik ook niet zo één, twee, drie...


Iedereen had hier in huis overduidelijk perfect draadloos internet. Dus... router doet het en draadloosgeval dat midden in het huis staat, doet het ook prima! Het kwartje viel dat het aan mijn toch niet zo'n oude laptop lag... mja... Ook dat nog... daar heb je gewoon effe geen zin in als je duizend dingen aan je hoofd hebt. Dennis had er ook even naar gekeken en die zei dat dit niet in zijn normale repertoire lag om op te lossen, er moest iemand naar kijken diens werk het was om dat te doen... Dan muts je nog een tijdje door met die tien seconden... totdat je geen mail meer goed kunt versturen als er bijlages bijzitten... en dat was vorige week. Ik moest een factuur sturen naar Farbenmix, en hij ging er absoluut niet uit! Tsja... daar zit je dan naar je scherm te kijken...


Er móet naar mijn laptop gekeken worden, maar dat kan nu even niet. Ja, dat moet je gewoon regelen denkt je omgeving, maar mijn hersenpan krijgt dat er gewoon even niet bij, want als ik hem naar de dealer breng, ben ik dat ding 6 weken minstens kwijt... dus... dát trekt dit hersenpannetje efkes niet. Want hóe doe ik dat... alles op mijn mobiel doen... mens, ik werd al gek van de afgelopen week om alles te doen met mobiel... en dan was ik eigenlijk nog niet echt bezig met mijn werk, want dat kan simpelweg niet eens op een mobieltje...

Grrr...

Hm... wat dan! Dit weekend dacht ik aan die kabel die ik voorheen aan mijn laptop had hangen op mijn werkplek onder de trap... Zou dat een tijdelijke oplossing zijn voor mijn laptop... Aan Dennis nog even gecheckt of die vlieger op zou gaan, en ja, die vlieger ging op.


Nou vanochtend hoor! Positieve lente in mijn bol, streepjesjurkje aangetrokken, hakken aan, door het uitpakken van de stofjes ben ik helemaal in de jurkjesmood!! En hup aan de wandel hier in Reeuwijk op naar zo'n elektrozaak. En Tada, binnen een kwartier heb ik een kabel gescoord. Zo doe je dat, maar dan. Ik koekeloer naar mijn router en ja, daar is een plekje over, maar dat plekje is smaller... gut. Hm... Ik zag dat er wel een RJ45 plekje was, maar daar zat Mina draadloos van boven in... Pff... ja, die heeft de rest van de goegemeente hier in huis nodig.

Kabel weer netjes opgerold en ik dacht niet veel fraais. Toen bedacht ik me, dat in dat draadloze geval, misschien nog wel een RJ45 plekje was en JA! Zelfs vier plekjes!! Oei, zal ik het halen met mijn kabel van 10 meter... Ik had riant genomen, want ik wilde dat ding netjes wegwerken van binnenkomst tot aan mijn laptop. Ik heb een gloeiende hekel aan loslopende kabels en draden over de vloer.

Ik naar boven, steek Jut in dat draadloze ding. Laat de draad onder de deur doorlopen, over de overloop, onder de traptrede van zolder door, langs het plafond, over de woonkamerdeur en kast, links af langs het voorraam, dwars door het kamerscherm, mazzel dat daar openingen in zitten, en oversteken naar werkplek in de laptop, hup Jul er in en nog geen 5 tellen later. Ik heb internet!!!!!

Sodeju zeg, dat had ik dus al maanden geleden moeten doen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten