Pagina's

maandag 23 februari 2015

Ongemotiveerd tricot??

De bovenste lap heb ik vorig jaar een geweldig knoopjurkje gemaakt tijdens een Sancho naaiweekend, ik hoop de onderste terug te vinden voor nog zo'n geweldig exemplaar voordat het volgende weekend er weer aankomt... Alleen wáár is dat stofje nu toch gebleven??

Ik heb volgens mij een jaartje of twee geleden een lijstje gebakken van mijn stapel "ongemotiveerd" tricot, met daarin vooral tricots die vervelend te verwerken zijn. Althans voor mij, ik ben blijkbaar een naaister die van stofjes houdt die niet vervormen en stretchen en rekken, terwijl als ik er eenmaal aan begonnen ben het mij altijd weer reuze meevalt... een aantal uitzonderingen daargelaten en dat zijn de stofjes die ik in 2009 heb verwerkt voor mijn winkel en daar nog een zwik meters van over heb... of zou het psychisch zijn... en was het gewoon de locker die er een nachtmerrie van maakte...

Ieder geval... tijdens het schiften gisteren samen met m'n oudste dochter zijn er ook een hele stapel tricots "overgelopen" naar haar. Wat héérlijk is dat zeg, hahaha.

De bovenste is een jaar of anderhalf geleden weggewerkt in een shirtje voor dochterlief, nu is het onderste streepje toch wel een keertje aan de beurt?

Van de anderhalve plank (de hele plank diep hè) is er nu "slechts" één hele plank overgebleven en dat is verdeeld over twee halve plankjes (want achter elke stapel stof ligt een stapel patronenboekjes verstopt).

Dit heb ik dus nog liggen...

1 x donker blauw-wit smal streepje (restje)
1 x rood-wit streepje
1 x wit (groot)
1 x wolwit
1 x babyblauw (groot)
1 x grannysmit groen (restje)
1 x pastel groen (restje)
2 x turquoise
1 x donker rood
1 x knal rood
2 x wit met rode stippen
1 x grijs-groen gestreept
1 x grijs met gekleurde "rubberen" druppels (nog niet terug gevonden, dus niet op de kiek)

Dit overgelopen exemplaar ben ik lekker kwijt, het broertje in donkerblauw heb ik pasgeleden weggewerkt in een galajurkje voor haar...

En dit heeft m'n oudste dochter overgenomen...

1 x knal rood
1 x rood-wit gestreept (groot)
1 x donker blauw-wit gestreept (groot)
1 x donker grijs (groot)
1 x licht blauw (groot)
1 x ivoorkleurig

En dat scheelt mij dus gewoon 1/3 aan voorraad "ongemotiveerd" tricot

Geen opmerkingen:

Een reactie posten