Pagina's

zaterdag 14 februari 2015

Die knoopjes ook...


Yep, ik een knoopjes. Het is me namelijk wel eens gebeurd bij een doorknoopjurkje dat 'ie een jaar lang in een je-weet-wel-tasje heeft gezwommen voordat ik stoffen knoopjes had gemaakt en daarna weer een jaar in het je-weet-wel-tasje zwom eer ik ze er aan had gezet, en dan nog met een gigantische stok achter de deur, dat ik een give-away eraan had gebreid, zodat ik het zéker weten in die maand zou doen.


Nu is dit een kant en klare jas die ik afgelopen najaar heb gekocht van het merk Esprit, dus de knoopsgaten zitten er al.. en in principe de knopen ook..... Een hele mooie jas, een heerlijke mooi en vooral ook warme jas... Mits de knopen er aan blijven zitten... maar helaas, dat dus niet... Er zaten er nog slechts twee aan van de zes... en dat waren diegene die niet door een knoopsgat werden gestoken, dus de jas wapperde compleet helemaal open.


Ik heb de knopen er inmiddels meerdere keren aangezet, vooral diegene die door een knoopsgat heen komen... Sommige heb ik er zelfs vijf keer opnieuw aangezet en bleven dan maar een paar dagen erop zitten, grrr... Het leek wel of het oog van de knoop scherp was en de draad doorsneed... Echt om gek van te worden, vooral van de kou!

Ik bedacht half december "Ik ga gewoon effe nieuwe knoopjes eraan zetten". Dus een paar weken later gekeken bij mijn eigen voorraad. Helaas de knoopjes, praktisch hetzelfde, ook glad en goudkleurig, zijn net te klein. Ze floepen zo door het knoopsgat. Geen goed plan, want dan sta ik nog te klappertanden van de kou... Ik zou dan wel even naar een fourniturenwinkel gaan, ja, ja, ahum...


Na het auto-ongeluk eind december, had ik geen tuut meer, dus kwam ik helemaal niet meer in de stad. Pfff... Maar aangezien ik dit weekend met de trein naar Tilburg ging, en ik weet dat het op het perron een tochtgat is, had ik weer een stok achter de deur om toch maar eens snel te zorgen voor knoopjes.... Dus online gezocht... Blijkt dat de maat niet standaard is. De knopen zijn óf 3 mm kleiner, óf 4 mm groter... Ja zeg!! Krijg nu tandjes!!

Dan maar overgestapt op zoeken naar het juiste formaat en daar kwam deze zilverkleurige knoop met grijs middenvlak uit. Is minder mooi, maar dat boeit me even niet. Het is een knoop, is € 0,95 cent per stuk, huppetee regelen... en dat heb ik gedaan. Vrijdag zou ik naar Tilburg gaan... om 13:00 uur zou ik worden opgehaald door mijn vader om m'n jongste dochter haar spullen naar Remco's huis te brengen voor het weekend en ik zou daarna op het station afgezet worden... Ik had de knoopjes er om 13:05 opzitten...

Ik heb heerlijk genoten op het station van Rotterdam van mijn lekkere warme jas, want het waaide behoorlijk fris. De jas is nu lekker dicht, maar ik ga toch nog op zoek naar de originele soort knoop, maar dat heeft even geen haast... En vandaag, een dag later, zitten alle knopen er nog steeds aan. Zó lekker hè, want knopen aanzetten is niet mijn hobby. Tis maar dat je het weet, hahaha.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten