Pagina's

woensdag 1 april 2015

WOW! Nog meer dozen met stofjes...


Vandaag had ik mijn vader aan de lijn en we hadden het over van alles en nog wat en ineens kwamen we op stofjes en ik zei dat ik nog wat lapjes miste, maar die in huis nog wel tegen zou komen... Zegt m'n vader "Ik heb hier nog een zwikkie dozen staan met stoffen". Dus ik "Verrek dat is waar ook!"... en met dezelfde gang dacht ik "Yes, mijn stofjes zijn gevonden, hahaha". Maar nu even praktisch, het paste allemaal zo mooi in mijn kast... Er kan niet veel meer bij... Het was ook zo lekker overzichtelijk... Dat betekent dus eigenlijk, dat ik rapperdepap wat stofjes weg moet naaien, want anders kan ik het stoffenspektakel in april wel op mijn buik schrijven... In de uitdaging bij Sancho voor 2015 heb ik neergezet met één stofje eruit, dan mag er weer één nieuwe in, zodat alles in mijn kast blijft passen!

Dát gaat dus niet lukken als er ineens riant vier dozen naar binnen worden gebracht. En ik weet niet of ik de helft weer bij m'n dochter in haar lieftallige maag kan splitsen, hahaha. Zij moet natuurlijk niet een kweekschuur op zolder krijgen met stofjes, want anders ziet zij ook door de bomen het bos niet meer, net zoals ik al die jaren voor de kast stond en gewoon niet wist wát ik er nu toch uit zou pakken dat precies bij het patroon paste dat ik in mijn handen had of andersom... dat ik bij een mooi stofje een patroontje zocht... In twee tellen gebeurde dat eigenlijk zelden. Meestal had het behoorlijk wat voeten in de aarde eer ik een stofje weg kon werken.


Het lapje hierboven een dun zilvergrijs satijn met een werkje er in heeft de jongste dochter al geclaimd... Dat scheelt er weer eentje... Zal ik dan een doosje bij haar in de kast zetten met stofjes? Dan spreid ik de lapjes ieder geval over het hele huis. Elke dame heeft dan zijn eigen collectie stofjes. Lijkt me wel wat. Lekker overzichtelijk en blijft het buiten mijn kast een beetje schoon (zonder tassen en dozen met stoffen).

Ja, niet te missen hè... met koeienletters stond het oord "stoffen" op de dozen. Ik was ze totáál vergeten.


Hier nog een hele doos met lapjes. De twee coupons bovenop, heeft de jongste ooit gekregen van Stoffenhuis Anja, om een leuk rokje te maken voor haar. Alleen weet ik niet of ze nog wel rokjes wil dragen, want de laatste tijd zijn het broeken, broeken, broeken en nog eens broeken. Gek genoeg wil haar zus juist graag rokjes en jurkjes dragen... Wie weet steekt de één de ander aan, want rokjes en jurkjes maken vind ik het allerleukste dat er is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten