Pagina's

zaterdag 11 januari 2020

Deel 7: Huiswerkgroep November 2019 - Stitched by you, najaar 2019, doorknoopjurk model 5


Uiteindelijk besloten om er een heel smal zoompje in te maken en daar hoedenelastiek in te doen. Het moet niet aansluitend zijn, maar gewoon dusdanig dat de werking van het rimpelelastiek blijft bestaan en er tegelijk geen wappermouw is, want daardoor ging het effect van het rimpelelastiek ook verloren.

Ik meet het elastiek af naar de wijdste van de mouw, 46 cm knip ik in totaal af, en na het omstrijken van de naadtoeslag en klap het driekwart centimeter om, daarin vouw ik het hoedenelastiek, en stik het tunneltje door. Ik begin te stikken bij het rimpelelastiek en daar eindig ik ook. De opening is precies tussen de twee rimpelelastiek stiksels in.


Daar leg ik voor het doorpassen een tijdelijke knoop in, pas de mouw en schuif iets met het elastiek tot het goed is, en dan meet ik de andere mouw ook af.


Daarna het elastiek definitief vastknopen in het tunneltje stoppen en met de hand de opening sluiten en dan is eindelijk het jurkje na bijna 2,5 maand af!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten