Pagina's

woensdag 8 januari 2020

Week 1: Huiswerkgroep januari 2020 - blazer/jasje


Ik was eerst van plan om een lange blazer-jas, voor over een little black dress, te maken, maar helaas kan ik de KnipMode november 2011 niet vinden, dus ik moet een ander stofje en patroon zoeken. Voor JK heb ik roestrode niet rekkende winterjogging voor een jasje uit de KnipMode januari 2012, van een samenstel-jasjesserie-combinatie-patroon. Het jasje is, vermoed ik, niet al te moeilijk om aan te passen naar haar maten.


Het was een flink karwei, want JK wees uiteindelijk toch een andere combinatie aan. De sjaalkraag van jasje 16, de zakken uit de naad van jasje 15, de lengte van jasje 17, de mouw van jasje 16 en ronding van het onderpand van jasje 16. De maat moest qua lichaamslengte aangepast worden van 1,72 naar 1,58 en dat was een behoorlijke aanpassing met zoveel patroondelen (nog niet eerder zo gedaan). Maar het patroon is nu goed, nu op de stof en voering leggen en knippen.

JK heeft de voering die ik er bij heb uitgekozen goedgekeurd, en ze heeft ook al een zilveren knoop uitgezocht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten