Pagina's

vrijdag 31 januari 2020

Jurkje Silia uit de LMV (La Maison Victor) uitgave sept./okt. 2019


Hier is, ondanks de drukte van het stofje, duidelijk de knoop te zien van het jurkje... 

Ik had voor het naaiweekendje van afgelopen weekend twee jurkjes geknipt. De Silia had ik al een tijdje geleden geknipt, en daar ben ik een aardig tijdje mee zoet geweest. Het jurkje is uit de LMV (La Maison Victor) en het was een aardig klusje om het uit te raderen, gelukkig had ik dat al gedaan in september. Ik had de vorige keer de mouwen verlengd tot driekwart lengte, maar nu wil ik de mouwen naar warme winterse mouwlengte verlengen. De lengte van het jurkje verlengd naar mijn favoriete lengte.


Aan het einde van het weekend had ik het Silia jurkje op de zoompjes na niet af, dus dat moest ik thuis nog doen. Maandagavond gelijk de zoompjes onder handen genomen. De mouwen afmeten, spelden, en met de hand een stretchsteek onzichtbaar zomen.


Daarna de rokzoom afmeten, spelden en met de hand een stretchsteek onzichtbaar zomen. Deze stof is perfect blind te zomen omdat er van die lusjes aan de verkeerde kant van de stof zit. Ideaal, want goed houvast, en niets van te zien aan de goede kant van de stof.


Zoals je ziet is de stof nogal drukbezet met paisley motief en behoorlijk grote bloemen en die kunnen nog wel eens op een verkeerde plek dwarrelen als je er niet goed op let. Daarom is het héél handig om het patroon op een puinzak te tekenen (zeker als je het patroon diverse keren gaat gebruiken), dan kan je er dwars doorheen kijken als je het patroon op de stof gaat leggen. Ik heb de jurk volledig enkel geknipt, zodat ik alles precies kon "plannen" waar ik wat wilde hebben.


Tijdens het naaiweekend vond ik het stofje wel behoorlijk aanwezig, maar ik was niet de enige met behoorlijk aanwezige prints of kleurtjes... maar eenmaal thuis... Na een paar dagen... wilde ik een foto gaan nemen... en toen vond ik het helemaal een drukke print en miste ik iets bij de hals. Nu weet ik niet of dat door het stofje komt, of omdat ik al maanden constant alles met allerlei sjaals combineer...

Ik combineerde het eerst met mijn donkerbruin leren jasje, maar dat was véél te somber erbij, en qua stijl te klassiek. Toen mijn vertrouwde spijkerjasje gepakt, en tada! Dat was hem. Erbij een dikke panty en mijn hoge suède laarzen met hak.


Selfies nemen is altijd weer een dingetje via de spiegel, vooral wat je allemaal niet achter je ziet in de spiegel, dus ik moest ook even wat "ruis" laten verdwijnen. Hoewel ik niet alles heb weggehaald zag ik, er lagen nog wat verdwaalde speeltjes van Kees zag ik op een foto... maar ja... hondenspeelgoed mag hè...

Ik ben heel blij met mijn jurkje, ik heb hem vandaag al voor de tweede dag aan, en ik voel me er kiplekker in. Er zullen er nog wel meer Silia-jurkjes komen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten