Pagina's

maandag 9 september 2019

Mode kleuren herfst- en winter 2019-2020




Ik zit al een tijdje te kijken wat de kleuren worden aankomende deze herfst-winter, want binnenkort zijn er volop Stoffenspektakels. Ik hoopte op mooie diepe, gedempte en koele kleuren, want daarmee was ik vorig jaar goed verwend. Wat ik zo zie, is er héél veel. Niet alles past bij mij... maar het is een mooi kleurpalet met een ook tijdloze, elegante en gedurfde kleuren. En zeker als je garderobe kleur en power mist, zijn de kleuren een goede aanvulling voor je garderobe. 

Dit zijn de trendkleuren voor herfst-winter 2019:

Fruit Dove – een levendig helder roze dat niet uitgesproken koel of warm is. En vaak in allerlei gradaties... ietsjes gedempter, of lichter/donkerder wel in stoffen te vinden zijn...


Chili Pepper– elk seizoen zit er een kleur rood in het trendkleurenpalet. Chili Pepper, het woord zegt het al, is een pittig power rood. Niets voor mij, maar als het je staat, is het een pracht van een kleur... zie je het al voor je? 


Crème de Pêche – is een heel lichte perzikkleur die het midden houdt tussen een koele en warme pasteltint. Combineert met bijna alle andere kleuren van dit trendpalet, bijvoorbeeld met Sugar Almond of met een neutraal Evening Blue.


Peach Pink – een lichtere versie van de kleur van vorig jaar is een koraal waar veel wit bij gemengd is. Het is een warm koraalroze dat goed combineert met alle warme kleuren van dit trendpalet. 


Dark Cheddar – een warm geeloranje dat behoorlijk aanwezig is (ook qua hoeveelheid aanwezi in stofjes). 


Orange Tiger – deze felle kleur oranje roept bij ons Nederlanders al snel koningsgezinde, of EK/WK voetbal associaties op.  Ik hou het maar als een accentkleur bij bijvoorbeeld bij die Rocky Road lijkt het me wel leuk. 


Sugar Almond – dit licht amandelbruin is een uitgesproken warme kleur. Combineert ook mooi met Vanilla Custard.


Rocky Road – Bruin is het nieuwe zwart, roepen trendwatchers al járen en wist ik ook al járen, want zwart staat mij niet zo denderend. Rocky Road is een diep donkerbruin dat niet uitgesproken koel of warm is. Hij combineert daarom met bijna elke kleur uit dit mode kleurenpalet. En kan door zowel warme als koele vrouwen gedragen worden. Een perfecte kleur dus!!

Eden – is diep bosgroen met een koele toon, die ook weer uitstekend als neutraal te gebruiken is. Is een prachtige tint, die bij dames, zoals ik ogen hebben die naar zeegroen kunnen verkleuren, geweldig staat!!

Galaxy Blue – een helder en koel blauw.


Bluestone – een zacht vergrijsd blauw dat ook mooi als neutraal te gebruiken is. Ik vind het een prachtig kleurtje!!


Biking Red – is een diep bordeauxrood en zeer geschikt als basiskleur voor de diepe, gedempte, koele types, zoals ik. Maar je kunt hem ook als accentkleur gebruiken in bijvoorbeeld een tas, sjaal of laarsjes. En als hij diep genoeg is zelfs als een neutraal. Ik heb een jurkje in deze kleur, en die vind ik helemaal geweldig.


Naast bovengenoemde kleuren geeft Pantone vier ‘klassiekers’ aan, die je ook neutralen zou kunnen noemen:


Vanilla Custard – een zeer licht beige met veel wit erin. Ik vind deze tint altijd een klassieke en elegante uitstraling hebben. Vooral in wollen stoffen, zijde en crêpe héél mooi.


Evening Blue – een rijk diep nachtblauw. In fluweel of zijde ook voor avond- en feestkleding heel mooi, met name voor de koele types, zoals ik. Of een mooie knuffelige grote trui, op een kokerrokje, mooi hakken... helemaal mijn ding.

Paloma – een eenvoudig lichtgrijs met een elegante uitstraling. Dit grijs gaat nooit vervelen. Pantone noemt deze kleur dan ook ‘duurzaam’. Dit grijs kan volgens mij zowat bij iedere kleur.

Guacamole – is een levendig warm groen, rustig, fris en kleurig. Is prachtig in allerlei tonen van deze groen... dus spelen met donker en lichte tinten groen... ton-sur-ton, gecombineerd met cognac kleurige laarsjes en tas...

P.S. foto's zijn van het internet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten