Pagina's

dinsdag 3 september 2019

Zilvergrijs vest met gevoerde capuchon


Ik heb de dingen die ik de vorige keer met het blauwe vest niet zo handig had gedaan deze keer verbeterd en goed gedaan, en de stof (sweatstof) heb ik qua beleg van de zak verkeerd ingeschat, die had eigenlijk toch wel versteviging nodig van vlieseline (of zoiets).



Eerst breng ik alle tekens aan die ik heb aangegeven op het patroon. Ook verstevig ik de plek waar de knoopsgaatjes komen met plaklinnen (dat is lekker stevig en rekt niet).


Binnenkort moet nummer drie, in een roestrode jogging, dan toch helemaal gestroomlijnd lukken.


De capuchon is gevoerd, deze keer in dezelfde stof als de buitenlaag, want qua dikte kon dat makkelijk. De capuchon is weer zo gedaan, zodat de afwerking helemaal blind is.


Met mijn geleidevoetje (mijn nieuwste voetje) is het nu héél eenvoudig geworden om superstrakke sierstiksels te maken.


Het vestje is afgewerkt met de locker en in elkaar gezet met de naaimachine. De gebruikte steek is een flauwe zigzag.

Patroon: geen. het patroon is van een uit elkaar gehaald versleten vestje.
Stof: van Driessen Stoffen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten