Pagina's

zondag 15 september 2019

Week 3: Huiswerkgroep september 2019 vest, trui (sweat)dress maken


13 september: Nadat ik gestopt was ben ik toch weer verder gegaan met de trui, want Dennis, de jarige, kwam toch dit weekend... Tsja... dan moet het cadeau toch af zijn. Dus hup snel verder waar ik gebleven was... De voering wilde ik zo mooi mogelijk en vooral ook zo glad mogelijk in de trui verwerken. De jogging was nogal dik, dus ik moest er eerst goed over nadenken hoe ik dat ging doen bij de mouwen.


Uiteindelijk heb ik de naadtoeslag van de voering eraf geknipt, de naadtoeslag van het armsgat smaller geknipt en de naadtoeslag van de mouw over beide laagjes heen laten klappen, vast gezet met spelden en voorzien van een sierstiksel, waardoor de drie lagen netjes plat en glad werden.

Daarna de onderkant van de voering van het voor- en achterpand met een rijgdraad vast geregen...


Zodat ik daarna met kleine onzichtbare steekjes de naadtoeslag op de buitenlaag vast kon maken. Perfect glad!!


En het uiteindelijke resultaat van de binnenkant is zoals op de foto is te zien.


De harde onderrand van de rits is ook netjes ingebakerd tussen de laagjes stof. Heerlijk zacht en glad voor de drager.


De achterkant is ook mooi glad geworden.


En de rits, de reden waarom de voering er in kwam, zit netjes tussen de buitenlaag en de voering. De naadtoeslag van de voering heb ik netjes met kleine blinde steekjes aan de rits bevestigd. 

Tip: zorg er voor dat de voering wel afstand houdt met de tandjes van de rits... anders glijd de rits niet lekker open.



P.S. de trui is afgekomen, maar mag ik pas laten zien in week 4... zo zijn de regels van de huishoudgroep nu eenmaal.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten