Pagina's

maandag 20 april 2009

Oeps, ik pas het niet meer

 

Van dit zelf verzonnen setje is het topje nu te kort geworden voor Bridget. En dat vind ze verschrikkelijk, want ze vind het setje zo mooi. Haar verzoek aan mij of ik het wat langer kan maken..... Ik heb nog een restje stof liggen, maar ik weet niet of het genoeg is...... Ik moet daar nog even over brainstormen of er een idee naar boven plopt!



Het was een ontzettend leuk topje om te maken. Ik had iets bedacht en getekend, en uiteindelijk had ik tig stukjes stof...... en elke keer bedacht ik weer iets erbij. Een roeseltje ertussenuit. Lusjes in plaats van ijzeren veterringetjes. De overslagrok was eerst zonder onderrok, maar de dame wilde graag dat ik een kantje met bloemetjes ging gebruiken, dus plan omgegooid en een onderrok met daaraan een kantje afgewerkt met een fluwelen bandje.


Ik kon geen goede kleur knoopjes vinden, maar wel hele leuke platte kralen.... samen met het ruitjeslint is dat de sluiting van het rokje en topje geworden.

 

Dit zelf verzonnen setje was van Kirsten en dit jaar was het verzoek van haar, toen ze zag dat Bridget het aan het passen was, of ik het voor haar weer wilde maken, maar dan groter en in een stoer stofje!
Maar weer met kraaltjesband en weer met een onderrok in een ander kleurtje dan het bovenstofje.

.
Dat gaan we dan maar weer doen hè. Ik had het patroon na het maken gewoon weggegooid, maar gelukkig is dit patroon weer makkelijk na te tekenen en uit te vergroten. Het topje kan ik plat neerleggen en goed bekijken.

Wat dat betreft is het wel jammer dat ze er zo snel uitgroeien en het door het slechte weer zo weinig aan hebben gehad. Ik merk wel dat ik tegenwoordig er een bolero of ander jasje bij bedenk, zodat het bij minder weer wel aan kan. Wat dat betreft is de legging een super uitvinding voor slechte temperaturen. Dan kunnen ze wel lekker rokjes en jurkjes aan zonder dat ze koude beentjes krijgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten