Pagina's

woensdag 15 april 2009

UWYH!

Dit is een gedeelte van mijn knoopjes-"archief". Bij het inruimen van de kasten vond ik wel dat ik veel lapjes had. Maar de fournituren zijn ook niet achtergebleven. Dit is ongeveer 95% van mijn kinderknoopjesverzameling die mijn moeder heeft verzameld. 5% heb ik zelf gekocht en verder heb ik nog 2 dozen met een beetje "algemene" knoopjes. Alleen is het, blijkt nu, lastiger om een knoopje te hebben en daarbij een lapje te zoeken dan een lapje te hebben en een knoopje te zoeken! Ik heb wel wat knoopjes gebruikt hoor, maar van sommige heeft ze er wel 19 gekocht! Ik heb 19 blauwe konijntjes!


Ik heb daarnet een patroontje voor Jenny overgetekend, en ik vind het zo'n leuk jurkje dat ik gelijk zin had er vandaag eentje te gaan maken. Maar dan wel UWYH! Ik duik mijn kast in en kom al die knoopjesdoosjes tegen en dat leuke ruitjesbandje. Denk, denk, denk en vooral kijk, kijk, kijk naar die stapel lapjes. En ja gevonden! Bovenstaand lapje is een heel leuk lapje, het is een geweven katoen met een zeefdruk aan bloemen erop. Het is wel klein, dus ik zal moeten passen en meten. Ik heb ook nog van die pauwblauwe knoopjes, vlindertjes, en dat vind ik als sluiting ook wel eens leuk! Ik ga gewoon kijken hoe het wordt.

Ik heb vandaag even geen zin in zakken met paspelritsen en paspelzakklepjes. Zie mijn dochters setje van spijkerstof een paar blogs geleden, ik ben bezig, maar het wil nog niet echt vlotten. Het is zo lang geleden dat ik paspelzakken heb gemaakt, dat ik er eerst even een proefzak wil maken voordat ik voor het echie ga.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten