Pagina's

zondag 12 april 2009

Stapels boekjes en lapjes, lapjes en lapjes

Een heleboel Burda's en KnipMode's vanaf 1998 en een klein stapeltje van 10 jaar daarvoor. Ik probeer elk jaar door de boekjes heen te spitten, omdat ik anders een heel archief krijg en dat is niet de bedoeling.


Dit zijn de kinder patroonboekjes en een hele stapel Bambini Magazine's lente en zomer, waarin ik geregeld voor inspiratie blader.

Voor de boekjes heb ik stapels stof gelegd. Ik heb geprobeerd een beetje gesorteerd op kleur te werken en een aparte stapel van de "wiebelstofjes", zoals organza e.d. Ik moet toch eens aan iemand vragen hoe ik dat het beste kan verwerken. Het opvouwen van zo'n lap is al een hele kunst op zich.


Daaronder de lades met voering, tule, lockgaren, klosjes garen, mijn gasbrandertje voor stofbloemen te maken. Ook is er een la met inspiratie en een vakjesla met allerlei fournituren erin.

Ik denk dat ik mezelf maar eens aan het UWYH moet gaan zetten, want dit zijn niet de enige kasten met boekjes en lappen stof. Dit is de "zomerkant". De andere kast is niet met zoveel planken, maar er zitten 3 planken mudvol, van voor naar achter met stoffen. En een stapel met de kinder patroonboekjes voor de herfst en winter en een stapel Bambini Magazine's herfst en winter. En nog 2 lades met in de ene kinderpatronen van Abacadabra, Farbenmix, Burda, Blixem, Roos e.d. en in de ander mijn patronen van de Burda, KnipMode en Nouveau.

Morgen ga ik materiaal halen voor een naaitafel op maat. En moeten de laatste dingetjes gekit worden in het halletje en dan kan dat worden gespachteld en dan is dat klaar voor als het buikkastje komt. De nachtkastjes en buikkastje komen woensdag en daar kijk ik erg naar uit, want dan kan ik het een beetje aan gaan kleden.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten