Pagina's

zaterdag 16 mei 2009

Burda 9603 is af!


Dit is de voorkant van het setje.


Dit is de achterkant van het setje.

Het spijkersetje voor de oudste dochter is af! Ik ben gisterenmiddag en -avond bezig geweest om het af te krijgen. Voor mijn gevoel hoefde ik toch niet veel meer te doen, maar ik ben veel langer bezig geweest dan gedacht.


De paspelritsen zaten al in het rokje.


De paspelklepzakken zatten er al op en er kan nog iets in ook. Niet per ongeluk dichtgestikt! Eigenlijk was het hele jasje klaar op de knoop en knoopsgaten na. Ik moest wel eerst uitproberen hoe knoopsgaten maken op deze machine werkt, want ik heb de machine nog niet zo lang, en ik was tot nu toe nog geen knoopsgaten tegengekomen.

Ik moest alleen nog het heupstuk aan de achterkant innemen. De bovenkant van de rok, iets verhogen. Het heupstuk eraan zetten en doorstikken met sierstiksels. Lusjes maken en erop zetten. Sierstiksels, zijkanten en middenvoor. Sierstiksels middenachter en bij de rits voor. Zoompje en dan de knoopsgaten en knoopjes eraan.

Hm, zo neergetikt is het toch veel meer dan ik dacht. Maar, ja het rokje leek toch al heel wat ondanks de spelden!

Dat Sensormatic-knoopsgatvoetje is ideaal! Het is alleen even uitvissen hoe ik mijn merktekens moet aangeven, zodat dat onder dat gigantisch grote voetje nog te zien is. Maar dat is even uitproberen. Ik heb doordat ik veel grotere merklijnen aan heb gegeven her en der van die trickmarker strepen staan, maar die verdwijnen vandaag wel.

Ik ben zo benieuwd hoe het bij de dame staat! Zodra ze in het pakje zit neem ik een foto en plaats ik die op het blog. En eigenlijk is het setje nog niet helemaal klaar, want ik moet de legging en shirtje van knalgroene tricot en een topje nog maken. Dus ik ga weer verder!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten