Pagina's

zondag 17 mei 2009

Een hele leuke herinnering aan een zelfgemaakt jurkje

Ik ben vandaag jarig en dit fotootje, gemaakt bij mijn oma in haar achtertuin, was in 1972.
Toen was ik twee jaar. Mijn oma heeft voor mijn zus en mij "klederdracht-achtige" kleertjes gemaakt voor het 700 jaar bestaan van Gouda. Volgens mijn moeder ben ik honderden keren op de foto gezet en helemaal veel toen ik een ijsje aan het eten was. Hoog schattigheidsgehalte, hahaha.

Ik was nog te klein om me dit te herinneren, maar dat jurkje dat herinner ik me nog héél goed. Want daarna heb ik mezelf nog jarenlang in dit jurkje gewurmd, ook al was het inmiddels veel te kort. Ik vond het zo'n leuk jurkje, vooral het stofje, heel mooi ceriserood met wit ruitje, en die vetersluiting aan de voorkant.

Ik werd vandaag wakker gemaakt met luid gezang van "er is er een jarig, hoera, hoera...". En een ontbijtje met beschuit met lekkere aardbeien op bed, met een kopje thee en jus d'orange. Het is jammer genoeg niet echt zonnig. Maar gisteren, toen vierden Remco en ik het samen met familie en vrienden was het wel lekker buitenweer. Remco is een week later jarig dan ik, dus we vieren het tegelijkertijd. Iedereen heeft lekker bij ons gegeten en een ijsje toe. Lekker druk en gezellig en heerlijk verwend.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten