Pagina's

zondag 31 mei 2009

Naadband....???

Ik ben met het tuniekshirtje voor m'n oudste dochter bezig. Ik heb zoveel stof (je hebt blijkbaar niet zoveel nodig voor een shirtje) dat ik er twee ga maken. Goed hè, voor iemand die jersey en tricot maar "enge" stofjes vind. Na de legging, mijn tweede tricot werkstuk, weet ik dat het makkelijker verwerkt dan verwacht. De eerste wordt een ballontuniekshirtje uit de Knippie Herfst 2008, ik heb hem wel wat aangepast. Aan de schouders breder voor haar brede schouders en het bovenkantje voor- en achter iets korter, het werd te lijzig en de mouwen moeten van lang naar 3/4. De tweede wordt een shirtje uit de Knippie zomer 1999 met een ritsje voor en capuchon, de mouwen zijn kort maar moeten 3/4 worden van de dame. Het is een lekker sportief en stoer shirtje!

Maar ik kon vrijdag niet verder, ik dacht na donderdag, nou morgen maak ik dat shirtje wel even........ Maar na het uitraderen, knippen en lezen van de gebruiksaanwijzing blijk ik naadband nodig te hebben voor de schouders. En gezien mijn eerste ervaring met een wijd jurkje van de jongste lijkt me dat wel verstandig, want er zit een aardig gewicht aan de onderkant van dit shirtje.

Zaterdag maar even naar de stad gegaan, want bij "De creatief" in het winkelcentrum hadden ze dat niet. Ik heb gisteren verder niets gedaan aan het shirtje, want we hadden een verjaardagsbarbeque.
Vanochtend heb ik in de voortuin een stukje aan de zijkant van de tuin bestraat, want de grijze- groene-, en papierbakken stonden nog in de aarde. Niet echt praktisch als je de bakken aan de straatkant moet zetten. Na dit klusje de ligusterhaagjes geknipt en toen een paar rozen uit hun pot verlost en in vaste grond gezet langs de schutting. Ik hoop dat ze het hier lekker gaan doen. Ukkepuk heeft geholpen nog wat plantjes, die we vorige week hadden gekocht in potten te poten.

Oudste dochter was koekjes aan het bakken, die, naar later bleek, niet lekker waren, ik denk dat ze de suiker was vergeten! Ik heb daarna even gauw cakemix gemaakt en die in de oven gezet. Ik had me zo verheugd op lekkere koekjes, dat er toch echt iets lekkers uit de oven moet komen. Over een minuut of 15 zal die wel klaar zijn. Mjammie!!

De lucht is hier een beetje dicht aan het trekken, dus ik ga maar lekker even creaen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten