Pagina's

zondag 25 april 2010

Allemaal stippeltjes met zonnebrillen


Dit zijn de jurkjes waar ik vorige week lekker mee bezig ben geweest! Lekker zomers met een blote rug! Ik heb gelijk een nieuw hulpje uitgeprobeerd en dat is een biaisbandmaker. Ik heb ze in diverse breedtes in de jurk verwerkt. Omdat ik biaisband wilde gebruiken, die exact de kleur van de jurk heeft en ik dat gewoon nèrgens kan vinden. Is dít dé oplossing voor het zelf biaisband maken. Want met de hand vouwen, spelden en strijken... dát kost véél te veel tijd. 

Dus Googlen naar het handige gevalletje. En ja hoor, je hebt zelfs exemplaren waar je gelijk een soort vliesofix (lijm geloof ik) mee kan laten lopen. Dan strijk je het al vouwend om je zoom heen en daarna kan je het vaststikken zonder dat je 1.000 spelden in de zoom hebt zitten! Ik heb een advertentie uitgeprint, aangestreept welke breedtes ik wilde, aan Rem gegeven, want die moest al naar de stad, en hij heeft het lekker voor me meegenomen! Héérlijk! En ze hadden alle 3 de maten die ik wilde hebben en, niet onbelangrijk, binnen een wip heb je perfect biaisband.... Het is ècht héél makkelijk om te doen!


De zon was niet héél erg fel, maar de lucht wel! De dames hadden piepkleine oogjes... Dus tijdens de foto's hebben de dames à la St. Tropez een rood zonnebrilletje op, alleen de bootjes die voorbij kwamen zijn een stukje kleiner!


Dochterlief werd niet door een elegante Fransman van het hekje geholpen maar door zuslief! Maar ze kwam netjes op haar nieuwe polkadotslippertjes terecht. Dat zijn de slippertjes die ik afgelopen donderdag heb gekocht, zie een paar berichtjes terug! En ik vind ze leuk bij de jurkjes staan! Lekker vakantie-achtig. En vakantie, ah, daar heb ik toch zo'n zin in! Vooral véél zon en lekker warm en bij voorkeur gewoon standaard elke dag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten