Pagina's

maandag 12 april 2010

Mijn superweekend. Vol creativiteit en verrassingen

INSPIRATIE VAN OILILY

Vrijdag kreeg ik een nieuwsbrief binnen van Oilily (ik jaag namelijk altijd op hun sjaaltjes!!). Maar nu zag ik dit tuniekjurkje staan en dacht. Dat is een leuk modelletje van een fris stofje. Nu pas ik qua schouders niet in Oilily... helaas, want ik heb van die onmogelijk (maar wel mooie hoor) rechte brede schouders. Of ieder geval voordat ze failliet gingen zaten de schoudernaden bij mij riant óp mijn schouder in plaats van er naast. Maar goed ik zag dit modelletje èn het vrolijk stofje en dacht "Zo'n stofje heb ik toch van mijn moeder een keertje gekregen?". Zoek, zoek, zoek...


Prachtige linnen van mijn moeder gekregen!

En ja hoor, gevonden! Een mooie linnen met een print die de sfeer heeft van Oilily's tuniekjurkje. De bloemen zijn alleen een tikkie kleiner, maar dat vind ik totaal geen ramp! Dit begon dus al goed op vrijdagavond!


Een troostprijs give-away van Claudia van Bo Butiek!

Toen de zaterdag. Terwijl ik aan het werk was voor de webwinkel kwam er post! Ik heb namelijk een troostprijs gewonnen van Claudia van Bo Butiek. Een mooie cd, met rustige en ontspannen pianomuziek en 2 prachtige kaartjes. De muziek staat nu op en naar de kaartjes zit ik nu te koekeloeren. Op eentje staat een romantische hangmat, die mij héérlijk lijkt om in de tuin te hebben hangen onder een boom. Helaas is bij ons naast de boom de ingang van de tuin en schuur, dus helaas... Maar die mooie potten met bloemen erin, dat is prachtige inspiratie! Dank je wel Claudia!


Maatje 40!!

Daarna zondag, ik ga lekker wat voor mezelf doen, heb ik vrijdag met mezelf afgesproken. Alle andere kledingstukken van de kinders ten spijt, nu ik eventjes, want ik pas niets meer! Hoezo?

Nu ik wordt dit jaar 40 en ik zie bij iedereen om mij heen, dat richting die leeftijd er iets gebeurt met gewicht en zo. Niet positief bedoelt dan, hè! En ik merkte sinds vorig jaar, toen ging ik naar maat 44 c.q. uitraderen, grrr. En nu zat ik op maat 46 voor bovenbenen en heupen!! Ik heb gelukkig wel een taille die, wat er ook gebeurt met mijn gewicht, altijd blijft. Dus met rokjes is het niet zo'n ramp. Maar langer wordt ik natuurlijk niet, dus ik voelde me steeds meer een opgeblazen prop worden. 

Dus, uit met de pret, snoepen is verboden en die zogenaamde gezonde snacks tussendoor van Sonja Bakker, daar kom ìk juist van aan. Alles wat zetmeel bevat gaat zitten op achterste, heupen en bovenbenen. Net waar ik het NIET wil hebben. Dus in februari de alarmklok geluid, zodat mijn hersens het ook eens snappen. Is nodig, want dáár gaat het altijd mis! Maar om even terug te komen op de bovenste zin. Ik pas niets meer! Ik verzuip in alles. Broeken kunnen zonder te openen gewoon aan en uitgetrokken worden! Dus H&M een basisgarderobe besteld. Maar ja, de leuke jurkjes daar zitten ongeveer op hoogte onderbroek óf de zoom ligt op de grond! Dus die hoef ik niet! Ik moet dus even snel wat regelen voor dit aankomend voorjaar. Maar ik moet dus eerst meten en ik heb nu een kleine maat 40! Maattabel van de KnipMode, dan hè! 

Er zijn nu ruim 10 kilo af en van mijn internist moet er nog wat af, maar ik ben helemaal happy. Ik heb zelfs een skinny jeans gekocht (en dat is héél lang geleden, dat ik zoiets aan kon en dat het ook staat natuurlijk, want iets aantrekken is geen kunst, het moet ook staan. Mijn oudste dochter vond het helemaal cool en de jongste zei heel schattig "Je lijkt wel 10 jaar jonger!". Ik zei gelijk dat ik dat graag hoor, en toen zei ze het weer! Nou dat is niet verkeerd, die houden we erin!


Saampjes rommelen aan 2 verschillende tafels!

Dus ik zondag lekker uitraderen, want ik had een soortelijk jurkje gevonden in de Knip van maart 2010, in de bijlage zit een soort overhemdjurkje met ceintuur...  Het is trouwens héél lang geleden dat ik wat uit de Knip heb gemaakt. december 2006 of 2007 of zo, een galajurk van Mart Visser.  Maar goed, in de nieuwste KnipMode van van deze maand zag ik weer een leuk rokje staan, dus wie weet. Van dit jurkje heb ik wel het een en ander gewijzigd, kan het ook niet laten. De tunneltjes in de mouwen is voor mij niets, te friemelig. De knopenbies heb ik er aangeknipt gehouden, want dat vond ik mooier met deze stof, daarom ook geen borstzakjes. Loopt 'ie mooi door. Ik heb de jurk gevoerd, want het is een hele fijne dunne linnen en ok ik ben nu wel gestroomlijnder, maar om nu in mijn lingerie rond te hobbelen dwars door mijn jurk heen, dus een witte poplin gebruikt. 

Tijdens mijn uitradersesie wilde de dochterlief graag doorslaan, dus haar aan de andere tafel gepoot. Ideaal hoor, nog een tafel in huis Mooie foto's komen nog hoor Hetty! En ik moet zo lachen om haar, ze begint keurig aan tafel zittend op de armleuning van de bank (even dichterbij geschoven). En even later gaan de schoenen uit en gaat ze op de leuning zitten en langzaamaan, kruipt ze steeds meer omhoog met de billen en haar koppie beland bijna in haar naald! Ze heeft twee delen nu doorgeslagen, het gaat niet hard, maar ze doet het keurig langs het patroontje en ze vindt het leuk, en dat is het belangrijkst! 


Tada, bijna af!

Ik had aan het einde van de middag alles geknipt. Even beneden nog de belangrijke merktekens met rijgdraad aangegeven en toen hup naar boven! Lekker gaan naaien, alles doorgestikt met de tweelingnaald. De kraag heeft een staander, dus ik moest even achter mijn oren krabben wat ook al weer het handigst is. Maar hij staat perfect hoor! Na het avondeten ook nog even lekker doorgegaan en nu is het een kwestie van zoompjes in de mouwen, ceintuur maken, lengte van de jurk bepalen en zomen en de knoopjes maken van dezelfde stof. Dat lijkt mij toch het mooiste. En dan natuurlijk nog knoopsgaten. Dat moet deze week zo tussen door wel afraken. Als 'ie af is, zal ik een foto nemen (met model)!

Nou, een lekker weekend vind je niet??

Geen opmerkingen:

Een reactie posten