Pagina's

woensdag 14 april 2010

Willemientje


Ik heb afgelopen weken voor mijn gevoel kilometers rimpelstroken gelockt, gezoomd, dubbele rijen rimpelsteken aangebracht (weliswaar met de machine), aan de touwtjes trekken (3 sneeën in mijn vinger opgelopen, aiaiaiai!), vastzetten, sierstiksel of satijnen bandje voor de afwerking. Kan even geen rimpelstrook meer zien. De jongste is helemaal weg van deze jurk en wilde hem eigenlijk helemaal niet uit doen, denk dat ik er ook maar eentje voor haar maak, maar niet nu direct, eerst wat anders...


Ik heb er diverse gemaakt en ze zijn niet allemaal eender. Ze sluiten wel allemaal met parelmoer knoopjes, weer eens wat anders dan een blinde rits! Ik heb 2 of 3 rimpelstroken aan de onderlaag gezet. En ik heb bij 2 (eentje staat nog niet in de webwinkel, moet nog foto's nemen) op de taartpunten 3 rimpelstroken aangebracht. Ik kan het niet laten te rommelen met een patroon!


Dit is de ieniemienie onder de jurkjes, maat 92/98. Was lekker snel klaar qua rimpelstroken! De paspop heeft hem nog steeds aan en hij staat nog steeds op het kastje de overloop, en telkens als ik naar dat ukkejurkje kijk, krijg ik iets van aaah, wat is 'íe leuk in 't klein! Ik heb Willemientje tijdens het patroon maken en uitproberen altijd in haar maat genaaid, maar dit kleine maatje is echt leuk om te doen en gaat ondanks de roezels lekker snel.



Dit is een van de twee met de taartpunten met daarop 3 roesels. Ik wilde wat uitproberen, en mijn jongste's reactie was, Oooooooooooooooh, mamaaaaaaaaaaaaa, die is mooooooooi! Nou, dan zit ik goed. Mijn dames zijn de beste criticus die je kan hebben. Ze zeggen het onverbloemd!


Dit is de taartpunt met roezels en waar ze zijn vastgezet zit een satijnen bandje. Dat is trouwens met alle roezels die ik erop zet, overal zit dan satijnband ter afwerking.

En nu op naar de stippeltjes! Ja, ik heb een leuk idee in mijn hoofd, en dat ga ik morgen lekker uitwerken. En als het een beetje meezit, kan ik dat buiten aan de eettafel doen! Want het is me daar toch lekker buiten! Ik heb vandaag weer minstens 20 sproeten opgelopen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten