Pagina's

dinsdag 17 augustus 2010

Wie wat bewaart heeft wat...


Nee, dit is geen foto van afgelopen vakantie, maar zeker een jaar of drie geleden, of nog langer, want de jongste zat volgens mij nog niet op school. Maar het gaat even om het jurkje dat m'n oudste dochter aan heeft, de jurken op deze foto heb ik allemaal gemaakt (ook die van mezelf), van heerlijke luchtige witte batist. En dat was daar wel nodig, want het was tijdens de middaguren (toen deze foto gemaakt was, bijna 40 graden!). Als ik naar deze foto kijk, voel ik nog de hitte. Om de haverklap werd iedereen ingesmeerd, inclusief oren en tenen, want het gaat ontzettend hard daar in het zuiden.


Iedereen moest een pet op z'n hoofd, maar de hitte was voor de jongste ukkepuk een beetje te gortig. Ze moest even uitpuffen in de schaduw op een bankje. Elke keer als ik deze foto zie, moet ik lachen, ze wilde een pet op èn een véél te grote zoetroze bril, je kan haar gezichtje amper zien...


Dit jurkje was ondanks alle spaghetti, pizza, lasagna etc. etc. in de was telkens weer netjes wit tevoorschijn gekomen. Dus die heb ik bewaard voor als zij hem ook leuk vond.

Nu wilde ze afgelopen vakantie graag een nieuwe woeperjurk, maar ja, zo vlak voor vertrek. Ik was allerlei dingen aan het afronden voor Farbenmix, en als het even kon wilde ik ook af en toe genieten van het buitenweer, dus...



Nam ik een duik in de "bakken" bij haar zus in haar kledingkast op haar kamer en daar vond ik toch weer eens wat leuks. En een echte woeperjurk. Want gewoeperd heeft dochterlief in die vakantie, járen terug, in de hitte!


En nu doet m'n jongste 't, draaien, woeperen en doen. Hij is voor haar eigenlijk net iets te groot, of eigenlijk te breed bij het lijfje, maar ze vindt hem prachtig met al die geborduurde vlinders erop! En dan ook nog supersonisch wijd. Wat wil je nog meer.


Hij is goed ingedraaid deze vakantie, want hij ging ook mee naar Kroatië en ze heeft hem véél aangehad.


Slippertjes van vorig jaar erbij en de dame was van top tot teen in het "nieuw"!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten