Pagina's

vrijdag 29 april 2011

Oudste dochter is alweer 13 geworden!


Dochterlief is gisteren alweer 13 jaar geworden. 's ochtends al om half zeven opgestaan, zuslief heeft vakantie, dus die keek een beetje raar op. Rem om beschuitjes te maken met aardbeien en ik om alle cadeautjes naar boven te brengen. Als iedereen, inclusief een slaapdronken broer present is stappen we luidzingend haar kamer binnen. Ze knijpt met haar ogen en moet dan grinniken om het lawaai dat wij maken. 


De jongste kán niet wachten om de cadeautjes die ze samen met haar broer van haar zakgeld heeft gekocht te geven. Ze heeft zwarte vlindertjesoorbellen en zilveren wokkeloorbellen uitgekozen. Zus is er helemaal blij mee. Daarna mag broer zijn cadeau geven, hij heef een zilverkleurige schaal gekocht met daarop 4 waxinelichtjes met een appeltjesgroen en turquoise doorzichtig hartje, waar doorheen de waxinelichtjes heen schijnen. In het midden heeft hij een vaasje met witte rozen gezet. Van Rem en mij heeft ze een cadeaubon gekregen voor een rek voorop haar opoefiets, blauwe met witte ruitjes lampenkapjes, oorbelletjes en een appeltjesgroen make-upspiegeltje. Ben ik eindelijk, eindelijk, eindelijk mijn spiegel niet steeds kwijt. Hahaha. Beschuit met aardbeien waren daarna aan de beurt en het smaakte weer héérlijk!


De broek met al die rechthoeken uit de Patrones heb ik afgekregen Pfew! Eigenlijk hadden de smalle broekspijpen van een rekbaar materiaal gemaakt moeten worden, maar ja, zó goed is mijn Spaans nu ook weer niet. Maar goed dat de broek voor haar een beetje te groot was anders hadden haar voeten niet door de broekspijpen gekund! Het afmaken van de broek is wel een beetje laat worden, twee uur 's nachts had ik hem af. Was volgens mij vorig jaar ook het geval. Ik heb dus geen shirtje kunnen maken. 


Deze broek was een straatje moeilijker dan in de planning zat, maar ze vond het totáál geen probleem. De broek was een beetje te lang en in de taille te ruim, dus ik heb wat moeten sjoemelen door wat coupenaden achter te maken en in de tailleband heb ik knoopsgatelastiek gezet, zodat ze de taille op maat kan maken. O ja, de gehele broek is UWYH, dus circa een halve centimeter minder stof in de kast, 30cm. elastiek minder, een rits en 3 knopen! Ze wist niet dat ik de broek af had gekregen maar toen ze op mijn kamer kwam had ze in twee tellen haar broek aan. Dat geeft wel aan dat ze er héél erg blij mee was. Erop heeft ze het truitje aan dat Rem een paar weken geleden bij de Zara zag liggen, staat er super op. Ik heb geprobeerd de details van de broek op de kiek te zetten, was een beetje lastig, want de freule was steeds aan het springen om in de spiegel de broek te bekijken. Hier is ze nog niet op haar verjaardags hoor, want ze had later een rommelknoedel in, had haar vriendin in haar haar gefröbeld en dat stond haar super met haar nieuwe oorbellen in. Hélemaal af! O, ja en haar schoenen natuurlijk, sportieve zwarte gympies van zwarte stof.



De supervrolijke en ontzettend lekkere taart, die m'n vriendin Nathalie heeft gemaakt, geeft een beetje weer hoe haar slaapkamer er uit ziet. Niet alleen een rommeltje van haar schoenen en allerlei andere accessoires, maar ook haar bed  en kledingkast zien er geregeld zo uit. Ze is dol op mijn hakken, ze past ze nog niet hoor, maar ze staat te trappelen als het zover is en ze natuurlijk op hakken mág lopen (!!!). Nu hééft ze tenminste een hele verzameling kleurige hakken, welliswaar miniformaat, maar daar  kijken. We hebben de schoentjes voorzichtig van de taart afgehaald en op een bordje gezet. Die staan nu op de salontafel te pronken. Het is één bak suiker, die schoentjes, dus die blijven gewoon goed. Je kan ze wel eten hoor, maar dat is ZOET, er vallen ter plekken gaten in je tanden en kiezen.


En dan de erker afgeladen en vól met cadeautjes. Van haar vriendinnen een vierkante fotolijst gekregen en een hangend fotolijstje in de vorm van twee hangende harten. Een etuitje met crèmmetjes, een  mini-chocoladefonduesetje van wit porselein met roze roosjes. Een hockeytas, centjes om een televisie voor op haar kamer op te sparen, een boekenbon, drie boeken, nog een paar zilveren oorbelletjes. Nou ik weet niet of ik alles heb opgenoemd, of dat het op de kiek staat, maar de dame is ontzèttend verwend! 's Avonds bleef iedereen gezellig eten. We hadden tom-soep (tom = tomaten) en kippensoep, broodjes knak, slaatje en natuurlijk allerlei bolletjes met beleg. 

Wat was ik trouwens wéér blij dat Truus het weer doet zeg. Wat een vaat heb je van zo'n verjaardag. Tussendoor heeft ze lekker vaatjes weggewerkt en toen we naar bed gingen was alles weg. Héérlijk. Pluim voor Truus!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten