Pagina's

zondag 3 april 2011

In het zonnetje... knoopjes maken, doorslaan spijker-setje, eten, drinken, relaxen... en een actiefaxie-konijn


Zit je goed? Heb je wat te drinken? Ik ben nogal lang van stof vandaag... eh, dat ben ik waarschijnlijk altijd wel, maar er zitten wel heel wat foto's tussen dáár niet van... maar eh... ga er lekker voor zitten. Wat een heerlijk zonnetje was dat gisteren. We hebben daar met z'n allen heerlijk van genoten in de tuin. Eerst heeft Rem de grote boodschappen gedaan voor komende week, maar dat was 's ochtends vroeg... daarna hop de tuin in. Bij ons begint het zonnetje altijd helemaal achterin de tuin en die wandelt dan naar de achterdeur. We zijn dan ook begonnen lekker achterin te zitten. Tussendoor heeft Rem even een wasje opgehangen, het droogt zo super, hè! Ik heb mezelf maar eens een schop onder m'n kont gegeven en gisteravond bedacht dat ik die knopen op dat ene jurkje van vorig jaar... je weet wel ... héél lang geleden al af op knoop en knoopsgaten na....schaam, schaam, schaam, maar eens ga afmaken. De jurk heb ik gisteravond aan de inloopkastdeur gehangen... stel je voor dat ik het weer vergeet. Restje stof opgezocht, pfew gelukkig niet weggegooid en de doe-het-zelf-pakket-voor-knopen gepakt. Twee sets, ik heb knopen genoeg. Ik zie op de jurk dat er egale witte gedeeltes zijn, maar ook met her en der wat kleur. Ik maak van alles wat, qua bovenkantje, zodat er op elk plekje een bijpassende knoop komt. Het is even wennen, hoe groot het stofje moet zijn, dan het erin ploppen van de bovenkant met het dopje (zere vingers zal ik aan het eind wel hebben bedenk ik me zo). 


Dan het verder op maat knippen van het stofje, naar binnen klappen met een schaartje, zodat de stof in de tandjes blijft haken, goed plooivrij friemelen en trekken. Daarna deksel erop, weer met het blauwe dopje en nu hard op elkaar drukken totdat je een "klik" hoort.... Het gaat best wel goed, beter dan ik dacht. Weer denk ik "Waarom heb ik dit gewoon niet eerder gedaan?". Na een uurtje heb ik 10 mooie knopen, ik doe ze in het lege doosje van de doe-het-zelf-pakket-voor-knopen. Ik heb er liever eentje extra, zodat ik de best bijpassende op de jurk kan zetten. Nu moet ik natuurlijk niet lang zitten wachten eer ik knoopsgaten ga maken en de knopen erop ga zetten... Ik durf nu niet te zeggen wanneer ik dat ga doenf... Ik heb dat met deze jurk al te vaak gedaan... 


Oudste begint vandaag eerst met het lezen van zo'n superdikke pil van het boek "De Wetten van de Magie, Tweede Wet" van Terry Goodkind en daar zijn elf boeken van. Dat is zo'n beetje een meter boeken in de boekenkast van hem. Deze serie is niet de enige dikkepillenserie die hij in z'n boekenkast heeft zitten. Hij zit tegelijkertijd z'n ontbijt weg te werken en ligt heerlijk op een ligstoel... Deze stoel wordt door de kinders en Rem het meest bemand, af en toe met kookwekker, iedereen een kwartiertje om de beurt. Het is een vederlichte stoel, die je door de hele tuin kan slepen. Ik vind de stoel ook lekker liggen, alleen geeft 'ie mij een hardnekkig probleempje. M'n nek vind het minder, ik krijg er via m'n nek migraine van... en daaraan heb ik een broertje dood... Voor mij géén superlichtgewicht ligstoel. Even later gaat hij z'n laptop halen, hij heeft bedacht hoe hij met z'n laptop in de tuin kan zitten zonder dat hij "last" heeft van het zonnetje. Dit i.v.m. het beeldscherm natuurlijk. Met een giga-paraplu kan hij rechtop zitten, heeft hij goed beeld op z'n scherm en zit hij lekker buiten! O ja, en mijn drinken staat er heerlijk koel onder! Ook moet hij rekening houden met een knaaggraag konijntje, Chanel genaamd. Ze is dol op alles waar ze haar tanden in kan zetten, waarschijnlijk ook in stroomdraden c.q. verlengsnoeren. Hij heeft daarom een overbrugging gemaakt in de vorm van een bijzettafeltje waaroverheen de elektra loopt. Perfect! Het knaaggrage konijntje denkt momenteel volgens mij dat ze bij de politie opgesloten zit in haar konijnenvilla, want ze is druk bezig het hout bij het traliewerk weg te knagen... Ze heeft in ieder geval geen last van te lange tanden... Gelukkig is het nu steeds beter weer aan het worden, dan kan ze de hele dag door de tuin hopsen en haar tanden in het onkruid zetten!


De jongste ligt lekker naast Rem op één van de houten ligbanken. Grote zonnebril op haar neusje... net een filmster uit de jaren 50, zo groot is 'ie. Ze ligt heerlijk een Winx-boekje te lezen. Ik heb nog nooit een kind zo zien genieten van het feit dat ze kan lezen. Ze leest werkelijk alles wat los en vast zit, mits natuurlijk wel een gezellig onderwerp, hè. Ook heeft ze het stoepkrijten weer ontdekt en heeft ze weer een paar vierkante meter in de tuin versierd met allerlei prinsessen en tekstwolkjes. Even later wordt ze opgehaald door haar vriendinnetje en gaan ze lekker fietsen en skeeleren. Tussendoor wordt er een waterijsje gebietst en gaan ze die om de beurt op de schommel opeten. Ze geniet ook van het zonnejurkje van vorig jaar met een vestje. Ze wilde géén winterkleding aan. Aangezien ik niet zo vlot ben dit jaar met het uitzoeken van haar kleding, hebben we gewoon "de" bak gepakt, gegrasduind en daar een jurk uitgevist. Helemaal in haar element, en lekker met blote beentjes, sokjes aan de voetjes en in zomerse schoentjes... zálig!


Ook middelste is in haar element en zwiert van schommel naar ligstoel en "huiswerkstoel". De oudste twee hebben maandag allebei een topo van aardrijkskunde en zijn druk aan het oefenen. Ze overhoren elkaar geregeld. Strakjes zal ik ze nog voor de laatste keer overhoren en dan zit het er wel "ingeramd".

Rem heeft een heerlijk lunch klaargemaakt. Lekkere carpaccio, met rucola, geraspte kaas, pitjes en dressing op "ik weet niet hoe het heet brood". Het is zálig en ik zit gelijk mudvol. Er kan geen hap meer bij. Wel een plonsje water natuurlijk, maar dat vult gewoon de gaten, hè. De jongste komt even later trots met een paar muntjes thuis, zestig cent, voor de actie op school. Die heeft ze verdient door een "Heitje voor een kartweitje" te doen, samen met haar vriendinnetje. Ik ben ondertussen begonnen het het 3-delige spijker-setje door te slaan. Ik had gedacht dat ik wel aardig wat had gedaan afgelopen weken. Viel dat even tegen toen ik alles uit de tas had gevist. Ècht, wat viel dat tégen zeg! Maar goed, ik kan wel naar het zielige stapeltje blijven staren, maar dat schiet niet op. Dus hup aan de gang. Wanneer ik 's avonds stop heb ik de broek en het rokje volledig doorgeslagen en van het jasje is ongeveer een kwart doorgeslagen. Misschien ga ik daar vanavond wel mee verder. Misschien, hè. Dus eh spijker me niet vast als ik het niet doe, hè! 



V
an Chanel heb ik geprobeerd een duidelijk kiek te nemen, maar de dame nam steeds de benen. Wat is ze flitsend. Ze is de eerste keer los in de tuin dit jaar, dus alles wordt van links naar rechts, van voor naar achter gecontroleerd. Ook wat grassprieten wordt snel naar binnengewerkt. Steeds als ze wat ziet gaat ze op haar achterpootjes staan en komt ze omhoog.... zó leuk om te zien, die wiebelende voorpootjes en haar wiebelneusje... De step en het fietsje worden ook goed bekeken. Ik probeer een kiek te nemen van haar snoetje, maar steeds loopt ze naar m'n voeten en poetst ze de plaat om gelijk achter mij door weg te schieten. Maar ineens heb ik toch een kiekje gescoord en zie je heel goed hoe blauw haar ogen zijn. Ouste dochter wil ook eens een foto maken, maar de dame schiet onder de bank, en zodra ze een kiek wil nemen, draait ze zich om en zien we haar achterwerk. Beetje wazig, want ze is zo schis een wazige bips op de kiek.


Vandaag had ik ook een heerlijk dagje. Eerst een uurtje achter m'n naaimachine een donkerblauw shirt voor op m'n beige broek gemaakt, komt nog op kiek, en daarna, shirt aan + broek hè! En shoppen bij Zara, prachtige stiletto's gekocht en 3 jurkjes. Ik ben dól op jurkjes èn kleur. Geweldig. Ik heb een mooi blauwe, redelijk recht modelletje gekocht met halve mouwtjes. Een super-super diep knal-groene, ja groen! Hij is niet wijdt en niet glad, een beetje tussenin, wel een speciale bh-nodig, maar die heb ik al in het donkerpaars, ja! Ook weer kleur. Een witte met gigantische bloemenrand in het blauw, groen, turquoise. Behoorlijk aanwezig. Binnenkort zal ik eens kiekjes maken van mijn onbehoorlijke shopgedrag. O ja, voor middelste heb ik een wit/zilver truitje gekocht. Rem zag hem liggen en zei "Is dat niet leuk voor de dame? En ja, super voor haar. Glad truitje met driekwartmouwtjes, wit met zilveren draad, perfect. Ze heeft a.s. vrijdag een schoolfeestje met het thema zwart/wit.

Mijn stilleto's, zijn caramelkleurig, zo ongeveer dan hè. Toen ik ze aantrok zei een meneer tegen Rem, "Ze kan er goed op wandelen hè?" Z'n vrouw zei "Ikke niet hoor. Ik breek m'n nek nog". Heerlijk, shoppen in Rotterdam is het altijd zo gezellig vind ik. Daarna vlak bij de parkeergarage vrolijk versierde cupcakes gekocht voor de kinders. Zij zijn thuis gebleven en waren lekker aan het knutselen en verven geslagen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten