Pagina's

donderdag 7 april 2011

€ 5,00....


Nee, ik heb geen hondje... Mijn kinderen zouden dat dólgraag willen. Maar nee het gaat deze keer over sport. Als kind was ik dol op bewegen en sport. Of het nu klauteren in bomen of op schuren was, gym was of ècht sporten buiten de deur, ik stond vooraan de rij... Ook vooraan de rij wat mijn motoriek en spieren betreft. Ik kon eigenlijk alles wel. Of het nu honkbal was, badminton, volleybal, touw klimmen, turnen, dansen, bodybuilding (ècht waar, op m'n 14e en 15e  ik trainde 5 maal per week 3 uur per dag!!) of stijldansen Ballroom of Latin. Ik ben er redelijk goed tot goed in. En daar kijk ik, nu ik niet meer mag sporten, met veel plezier op terug.

Maar er zijn ook kinderen en jongeren, die niet zo vanzelfsprekend kunnen bewegen en sporten. Die kunnen bij  Sportclub Only Friends onder begeleiding sporten in het nieuwe en moderne Ronald McDonald Centre in Amsterdam. Zij kunnen met hun lichamelijke of verstandelijke beperking, of een chronische ziekte, sporten bij Sportclub Only Friends. Deze club biedt een gevarieerd aanbod van verschillende sporten en is opgezet door Dennis Gebbink, vader van een zoon met een motorische handicap. 
Het sportcentrum is afhankelijk van vrijwilligers en donaties.
Nu is de oudste dochter van het blog Frunnik zie berichtje 10 maart jl. zo super om op 25 april a.s. de 5 kilometer te lopen tijdens de Jaarbeurs Marathon in Utrecht!!! 
Zij wil door middel van een sponsorloop zoveel mogelijk geld ophalen voor Only Friends. (klik op Only Friends en je komt op hun site).

Als je wilt kun je op frunnik69@hotmail.com klikken en een brief van de dochter van Frunnik vragen met alle informatie over hoe en de wat. Als je ook mee wilt doen, al is het maar € 5,00, alle kleine beetjes helpen, zou dat natuurlijk super zijn. Of stuur gewoon een mailtje om haar aan te moedigen om die 5 kilometer te volbrengen (ga het zelf maar eens proberen, ik kan het ieder geval niet!). Of zet een berichtje op je blog... zou haar dochter geweldig vinden.... zodat er meer mensen er van weten en misschien ook een mailtje sturen... en... misschien... een paar eurootjes... willen geven...

Ik hoop dat Frunnik en vooral haar dochter overladen worden met mailtjes en dat zij met dit mooie initiatief een zo groot mogelijk bedrag op kan halen voor Sportclub Only Friends.

Zelf stort ik namens ons vijfjes in huis, voor elk gezinslid € 5,00, dus € 25,00. Wie doet er mee..........?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten