Pagina's

woensdag 18 mei 2011

Aiaiai... mijn lapjeskast slipt dicht

Afgelopen weekend ging de jongste bij mijn zus logeren en heb ik er nog gezellig even een uurtje zitten kwekken met een mok marshmallowthee. Ik had er nog nooit van gehoord, maar het bestaat, want mijn zus heeft het in haar theekastje zitten!

Bij het weggaan zei ze, dat ze nog wat voor me had... wat lapjes... of ik die nog kon gebruiken. Tuurlijk, lapjes zijn altijd welkom. Weet je wat er uit de trapkast kwam. Wel vier vuilniszakken met lappen! Niet tot de nok gevuld, dan kan je ze trouwens niet eens optillen en scheurt de vuilniszak, want stofjes zijn best wel zwaar. Haar man hielp ook nog even mee de hele handel naar de auto te brengen. De achterbak van mijn koektrommel was goed gevuld. Tijdens het ritje terug wordt de vering goed getest.

Thuisgekomen gelijk grasduinen in de vuilniszakken. Alles op de bank uitgestald, op de fotocollage boven zie je alle stapeltjes. Het was ook niet een beetje. Het staat nog niet eens allemaal op de kiek! Ik heb nu weer een flinke stapel spijkerstof, dat komt héél goed uit. Vrolijke katoentjes, batiks, linnen, babyrib, twee geborduurde poplinnetjes, tweede stoffenkolom onderin. Ik heb ze van mijn moeder in het wit gekregen en twee kleuren blauwe zijde.

Alleen waar láát ik ze, ik had net bijna alles netjes gesorteerd erin gekregen. Her en der is nog wel een gaatje in de kast, daar heb ik nu het een en ander ingestopt. Ook heb ik een zijde lap inmiddels geknipt voor een jurk voor mezelf, maar eh... waar laat ik de rest?

Ik denk dat ik maar eens flink aan het werk moet voor mezelf en de kinderen! Dan slinkt de boel een beetje. Zondag heb ik hélemaal niets. Ik ga vanavond maar eens wat boekjes doorneuzen en wat in mijn Farbenmixpatronen voor de jongste kijken, want ik heb aardig wat patronen nog nooit gebruikt en dat is toch zonde, niet?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten