Pagina's

woensdag 18 mei 2011

Kabouter-moederdag...


Hahaha, daar leek het eerst wel op toen ik geroepen werd om buiten te komen eten. De dames waren heel erg creatief geweest en niet alleen maar met de servetten die ik voor Pasen had gemaakt, waar ze puntmutsjes van gevouwen hadden.


Maar ook met de ontbijttafel. Er lagen placemats, antiek servies en heerlijk eten. Rem pakt de hartjeskettingen die onze dochters hebben gekregen in Venetië en deed ze bij de dames om. De jongste kan er geen genoeg van krijgen om naar haar hartjesbedel te kijken. De kinderen krijgen altijd een klein bedragje waar ze iets moois van mogen kopen waar we op vakantie zijn. Een mooi aandenken. Voor de dames is dat niet zo moeilijk. Zoonlief wilde het liever bewaren voor de volgende vakantie. Hij zag niet zo gauw iets en wacht dan liever.


Oudste dochter had een hartjesvorm uit boter gemaakt en dat in de mooie botervloot gedaan, dus toen ik de deksel oplichtte. Tada een hartje! Op de broodschaal waren de beschuitjes op elkaar gestapeld en versierd met linten. Aaaaaha!, vandaar dat er iemand stiekem in de inloopkast in een la dook. Ook de schaal met aardbeien had striklintjes. Het servetje zat voor de sier in een theekopje gevouwen.


Op mijn bord lag de tas uit Italië, die ik op de laatste avond in Lazise al had aangewezen in een "snoepwinkel voor grote en iets kleinere meisjes" waar Middelste en ik ogen te kort hadden. Jongste deed op een gegeven moment ook wel ijverig mee, op zoek naar haar schoenmaat, maar kleiner dan 36 ging het niet. De tas kreeg ik van Rem eigenlijk meteen aan mijn arm waar mijn kleine witte tas met dwarsliggende rits helemaal in verdween en rondjes kon gaan zwemmen. Ook lag er een pakje uit Venetië. Van de kinderen een bedelarmband met allemaal kleurtjes. Er zitten drie hartjes aan, twee vlindertjes, blokjes, pegels, transparant en fantasiekralen met meerdere kleuren een zilveren schelp, zeepaardje en zeester en nog véél meer gekleurde glazen kralen. Gemaakt in Murano, schitterend.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten