Pagina's

vrijdag 20 mei 2011

Vogelkooi deel 2


De start van deel twee van het maken van een vogelkooitje. Het "bouwen" van het vogelkooitje, met al die elastieken, was ergens in maart geloof ik. En nu is deel twee aan de beurt, het schilderen van het vogelkooitje. Dit schortje is ook al te kort geworden, zoals je kunt zien, de zak zit op haar buik in plaats van op haar bovenbenen. Moet snel een schortje maken van het rood-witte ruitje. Ik heb nog een restantje over van het tafelkleed voor de buitentafel.


Even alle spullen klaarzetten en uitstallen, er ligt héél wat! De tafel is bijna niet meer te zien.

Ik heb wel nieuwe verf gekocht. Wit en rood. Die kleuren had ze nog niet, ze is namelijk dol op rood en op stippen. Haar plan is om een dak te maken rood met witte stippen of wit met rode stippen, dat weet ze nog niet. Deze verf moet je voor gebruik goed schudden.


Ze schudt haar armen helemaal lam. Ook heb ik een matte buitenlak van de zelfde serie gekocht, zodat als het vogelkooitje buiten wordt opgehangen het mooi blijft en het hout sterk.  


Ook wil ze het kooitje versieren. Ik heb van alles uit m'n la gevist aan restbandjes en wat bloemetjes en steentjes, maar of dat buiten mooi blijft, dat weet ik niet, maar desnoods vervangen we dat elk jaar, toch?


Eerst worden alle elastieken verwijderd, serieus werkje zo te zien!


Dan begint ze ijverig met schilderen. Ook de bodem wordt niet vergeten, want als je buiten op de bank zit en naar het kooitje kijkt dat hangt aan de muur hangt, wil je geen "blote" bodem zien, dan moet de onderkant ook mooi zijn!



Even een overzichtsplaatje terwijl de dame aan het werk is ben ik kussenhoesjes aan het maken. 
Zoals je ziet maken we allebei flinke chaos op de tafel, maar we zijn wel allebei lekker bezig.
In de erker ligt een hele stapel die al klaar is, nu de striklinten nog. Dat zijn maar liefst 12 stuks. Zodra ze af zijn zal ik ze op de kiek zetten!


Even van een afstandje bekijken of de boel goed dekt.


Een glaasje limonade gaat er wel in bij de harde werker. Uiteindelijk heeft de dame het vogelkooitje twee laagjes gegeven, zodat het goed gedekt is. De volgende keer komen de kleurtjes aan bod. Ben benieuwd wat ze gaat doen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten