Pagina's

dinsdag 21 mei 2019

Sjaal van petrol gebreide stof met een lurexdraadje...


Ik draag de sjaal in elkaar gevouwen als ik mijn spijkerjasje dicht heb. 

Het is mei, maar verrekte frips... Een spijkerjasje over mijn Lora jurkje, met dikke panty en zwarte laarzen is niet genoeg. Voor wat warms in mijn nek zie ik even geen sjaal voor erbij, want door de kleur van de voering, die nèt bij de zakingang zichtbaar is, petrol tintje, moet het wel een beetje gezellie daarbij passen.


Maar ik heb vorige week bij het opruimen van mijn stoffen wel een mooi gebreid stofje gezien in een petrol tint, met petrol lurexdraad en gaatjes. Ontzettend leuk om een sjaal van te maken. Hoge zwarte laarzen maken het geheel af (en natuurlijk een zwarte dikke panty).


Het gebreide stofje is een couponnetje van slechts 0,85m x 1,40m, Perfect voor een warme accessoire.


Na het bedenken heb ik gelijk de stof uit de stoffenkast gevist en gekeken of ik nog naaigaren had in de goede tint. Gelukkig is petrol een van mijn lievelingstintjes, en heb ik er diverse in mijn klosjesladenkastje liggen. De donkerste is er het mooiste bij.


De sjaal is een leuk projectje voor tussendoor en zo gemaakt. De lap is 0,85m x 1,40m. De zelfkant is een gerolde rand, en die laat ik zo. De andere twee kanten vouw ik een centimeter om en wordt gezigzagd, dan blijft het breisel mooi stretchie.



De zigzagsteek op mijn Pfaff heeft deze lengte en breedte. Dat wisselt net wat voor breisel het is, iets dikker en het effect is alweer anders... of met meer rek, dan gebeurt er weer wat anders... dus... altijd eerst even uittesten.


Een klusje van nog geen twintig minuutjes... en weer een warme accessoire rijker... een mooie opvallende sjaal, perfect bij jeansstofjes en zwart.


Ik ben er helemaal blij mee...


Het past perfect bij de kleur van het spijkerjasje en bij het accent van de Lora jurk, het petrol bij de zakingang.


Is het wat warmer, dan laat ik de sjaal lekker los zwieren, beetje A-symmetrisch loshangend als ik mijn spijkerjasje open heb.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten