Pagina's

dinsdag 14 mei 2019

Shirt Sofia LMV (La maison Victor) sept./okt. 2018


Ik zag her en der, of eigenlijk een lawine aan Sofia's, op Facebook en Instagram het shirtje Sofia uit de LMV (La Maison Victor) nr. 5 sept./okt. 2018 en wilde het patroon ook graag uitproberen. Dit stofje leek me wel een mooitje voor het patroon. Ik heb het stofje gekregen van mijn vriendin Christine... en het stofje had nog een verrassing bleek toen ik het ging verwerken...


Kijk... het stofje is niet grijs met antraciet, maar met transparant grijs met antraciet... wat een leuk effect.

Het overnemen van de tekens op het stofje is zo gebeurt. En al rap ga ik de hele boel locken en in elkaar stikken.


Ik hou de werkbeschrijving aan het patroon, want dat werkt met de LMV juist zo lekker vlotjes. Op die manier heb je soms in een aantal uur een kledingstuk af... de voorbereidingen, uitraderen, knippen, tekens erop zetten en locken nemen meer tijd in beslag.


Mijn werkvolgorde met tricot is de afgelopen jaren veranderd. Voorheen verwerkte ik de stof qua afwerken en stikken in een keer. Maar dat doe ik de laatste tijden niet, want ik wil de kruisingen namelijk mooi door laten lopen. Ook al zit het niet in het zicht onder je oksel, wil ik toch dat het mooi doorloopt en dat lukt het best als ik eerst lock, en dan de onderdelen ga stikken.

En het verhoogd mijn plezier om met tricot en alle andere gebreide stoffen te werken.


De overslag van het shirtje zit perfect. Het shirtje blijft uit zichzelf mooi gesloten zitten. Het enige wat ik wil veranderen zijn de mouwen. De mouwboordjes zitten te ruim. Ik schuif graag mijn mouwen ietsjes omhoog, maar deze blijven nog geen halve tel zitten.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten