Pagina's

zondag 26 mei 2019

Rokje Kristy LMV (La Maison Victor) editie nov/dec 2015


Dat rokje van een paar dagen terug dat smaakte naar meer, en ik heb nóg zon mooie Punta di Milano liggen, dusssss een kwestie van stofje pakken, patroon pakken (ligt nog steeds in handbereik), knippen onder de locker gooien, naden stikken, tailleband erop en blinde zoom erin... dus zó gepiept! 


Binnen anderhalf uur ben ik bezig met de hand en blinde zoom erin te maken.


Bij dit soort stof, blijft na een dag dragen het boordje (zonder versteviging of wat dan ook) keurig netjes tegen je taille aan. Er zit namelijk geen rits in dit rokje, daarom is het ook zo'n heerlijk rokje om te maken, maar niet bij alle soorten stofjes blijft de tailleband zo mooi in vorm.


De uitvoering van foto maken laat wat langer op zich wachten. Zowat een jaar, tijdens de volgende Sew Online (2020 !! ). In de winter draag ik bij dit rokje mijn stoere laarzen, een grote trui en is het een heerlijke outfit om netjes op mijn werk te verschijnen, maar ook perfect om op de bank te ploffen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten