Pagina's

dinsdag 28 mei 2019

Je-weet-wel-tasje met 2 maxi-knoopjurkjes uit de KnipMode februari 2011, model 12


En dan, in deze maand van de MeMadeMay op Instagram, blijkt duidelijk dat ik een gebrek aan zomerse kleding te hebben. Ik weet dat ik een en ander al geknipt en doorgeslagen heb liggen in een je-weet-wel-tasje. Het zijn twee maxi knoopjurkjes die ik wel vaker heb gemaakt, maar dan met originele lengte en driekwart mouwen.


Ik begin met het opsnorren van de fotoreeks waar uitgelegd wordt hoe die knoop ook alweer in elkaar zit. En dan bekijk ik de stippenstofje eens. Hmmm dat is haast fluoriserend rood, en ik besluit dat die niet meer in mijn kleurenpallet past en gaat in de kledingbak.


Dan gaat de gehele handel, behalve alles van knoop en decolleté, onder de locker door en dat is een aardig getjoek met die langepanden, en qua onderkant ook behoorlijk wijde panden.


Zoals gewoonlijk, zelfs na al minstens 5 keer die knoop in jurkjes te hebben gemaakt, zit ik weer te turen wat ik ook al weer zie op de fotoreeks.


Kilometers aan zijnaad, dus een héél regiment aan spelden heb ik nodig. Maar het gaat lekker rap... In nog geen uur zit het gehele jurkje in elkaar, en hoef ik alleen nog maar de zoom erin te doen... Waarom doe ik dat toch niet eerder?? Dat je-weet-wel-tasje ligt er namelijk al vanaf 2015. Pfff... 4 jaar na data... begin ik er eindelijk aan...


De zoompjes van de mouwkapjes en de rok maak ik met een driedelige sier-zigzag en dat geeft een mooi effect. Na het stikken even de strijkbout eroverheen en het is mooi strak.


En na ruim 1,5 uur is het gehele jurkje in elkaar, doorgepast en afgewerkt en al. Tijdens de doorpas merk ik wel dat het jurkje lichtelijk doorschijnt. En dat is niet zo heel charmant als je precies ziet waar je ondergoed zich bevindt. Dus, het jurkje wordt een ponnetje. Wel een héél lang ponnetje, ik ben benieuwd of ik mezelf er helemaal in vastdraai en volgens mijn jongste dochter is het ook een héél romantisch ponnetje!!


Nog even wachten tot het avond is, want overdag een ponnetjesfoto nemen is niet slaperig genoeg. Dus even wachten tot een uur of elf 's avonds en dan heb je ook wat.

Patroon: knoopjurkje uit de KnipMode februari 2011, model 12
Stof: dunne katoenen tricot van de Stoffenmarkt

Geen opmerkingen:

Een reactie posten