Pagina's

vrijdag 24 september 2010

Tikkertje...


Ik ben getikt door Sandra van Applicatie-en-Zo en door Esrosa van Esrosa's naaikamer.

Dank jullie wel dames, het duurde wel even eer ik dit tikkertjes berichtje gefabriekt had, maar als ik er aan dacht was het of midden in de nacht, geen goed moment om een  blogberichtje te maken of zat ik aan een mailtje of zoompje of tekening te werken en dan zou ik dát eerst even af maken èn dan... nou ja, je kent het wel, je bent zo twee weken verder (schaam, schaam, schaam). Maar ik heb er ècht even goed voor gezeten en ik moest over sommige vragen ècht even afvragen, wát vind ik nou.

4 Dingen die ik in mijn tas heb...

Mijn tassen haal ik altijd standaard leeg na gebruik, omdat ik elke keer/dag een andere tas pak. Net wat ik aan heb c.q. wat voor kleur mijn schoenen en riem zijn... Dus als ik er nu eentje pak (welke dan ook), heb ik alleen een tas te pakken en verder niets....

Maar wat stop ik er standaard in: eh... of gaat als eerste mijn tas in! dat is misschien wat beter gezegd....

- portemonnee 
- autopapieren
- mobieltje
- sleutels

4 Dingen uit mijn bureaula, ja, ik heb nogal wat lades. Maar niet ècht een bureau. Ik neem aan dat mijn ladeblok onder mijn naaitafel ook goedgekeurd is, toch?

- visitekaartjes
- ontwerp etui
- ontwerp blok
- printer cartridges

4 Favoriete dingen uit de slaapkamer... behalve Rem (staat buiten kijf natuurlijk)

Mijn elektrische (is zó heerlijk) bed

Mijn antieke toilettafel; heb ik als 14-jarige van mijn zakgeld gekocht (ik ging altijd met mijn moeder mee naar een antiekwinkeltje (2 dagen in de week open) en ik heb daar toen ik 14 was mijn eerste antiek gekocht. En daar ben ik nog steeds héél erg blij mee, want ik vind hem nog steeds een pláátje.

Mijn vorig jaar gekochte kroonluchters, mijn eerste èchte mooie lampen voor in de slaapkamer. Daarvoor waren het óf krijgertjes of er hing een zielig peertje, omdat we gewoon niet tegen de goede lamp aanliepen.

De flatscreen televisie aan de muur, heerlijk om een dvd-tje te kijken als Rem 's avonds weg is. Dan kruip ik lekker al in bed en ga ik zo'n film kijken die Rem ábsolúút niet wil zien.

4 Dingen die ja altijd al hebt willen doen... jeetje, daar vraag je me wat, zeg!

Ik zou graag een huis willen kopen, dat ik ècht mooi vindt... Zoiets als mijn ouders, een heerlijk losstaand huis (hoeft niet persé losstaand hoor) uit 1924 met allerlei grapjes en oude details. Telkens als ik bij ze thuis kom geniet ik van al dat moois, en dat is iets wat ik héél erg mis in ons jaren 70 huis. Dat huis is een praktisch huis, overigens wel heerlijk licht en ruim hoor. Maar ik vind het gewoon absoluut ècht niet mooi... Maar wie weet...

Eens naar het modemekka in Italië, dat lijkt me zó geweldig...

Een broekpak voor mezelf op maat laten maken... mijn figuur is wel zó lastig dat ik het zelf eigenlijk ook niet eens ècht voor elkaar krijg... dus lijkt het me heerlijk om net zoals er herenkostuums op maat worden gemaakt er eens eentje voor mij wordt gemaakt op maat!

Gebarentaal leren, vanaf jongs af aan wil ik dat leren, maar mijn omgeving vond dat altijd van de zotte, omdat ik me prima redt met liplezen, klinkerhoren en gehoorapparaat... Maar ergens wil ik het graag kunnen... en op een of andere manier blijft dat bij willen... en niet doen... stom hè!

4 Dingen die je op dit moment heel leuk vindt...

Ik geniet van het ontwerpen voor Farbenmix, en hoe enthousiast Sabine en Janina zijn over de foto's die ik maak van de ontwerpen met mijn jongste dochter erin.

Ik geniet van het lezen van blogberichtjes en het zelf maken van blogberichtjes. Het krijgen van de reacties daarop. Ècht als ik 's ochtends een sombere bui heb (niet vooruit te branden ben bijv.). Ik neem een bakkie leut mee naar de computer, en ik ga lekker wat blogjes bekijken. Foto's van mooie jurkjes en setjes of mooie stillevens en hoekjes in huis, dan drijft die sombere bui gewoon over... zálig.

Ik vind het heel erg leuk om met mijn huis bezig te zijn, qua inrichting dan, hè! Om het gezellig te maken en door het kijken bij anderen op hun blog op ideetjes te komen om het bij mezelf ook gezellig en mooi te krijgen. Want ik vind het best wel moeilijk om keuzes te maken, wat voor kleur verf, of hoe iets neer te zetten...

Fotograferen. Ik vind het zó leuk om te fotograferen om de kleding of mijn huis mooi op de kiek te zetten. 

4 Dingen die je nog niet van mij weet...

Ik ben een wandelende ramp in de keuken. Vind het ook helemaal niet leuk in de keuken, tenzij een ander achter het fornuis staat. Ik kan recht toe recht aan best wel koken, maar daar is dan ook alles mee gezegd...

Ik heb er een hekel aan om de telefoon op te nemen als ik niet weet wie het is. Dat komt waarschijnlijk door mijn slechte gehoor, want ik heb vroeger heel wat ramp telefoontjes gehad. Zolang ik weet waar het over gaat en ik "de kapitein" ben gaat het prima en kwebbel ik een heel eind weg, maar zodra er een "vreemde" belt... hellepie jakkes. Ik begin, nu ik ouder wordt, wel meer "de jeweetwel" er aan te krijgen en roep direct als zo'n dame/heer aan het ratelen slaat "Pardon mevrouw/meneer, ik versta er niets van, want ik ben slechthorend, kunt u wat rustiger/luider praten". Doen ze dat niet kap ik het gesprek direct af en zeg ik dat ze het maar met Rem moeten opnemen of per brief/mail moeten doen.

Dat ik heel blij ben met mijn sproeten. Ik ben dus nooit wit!

Met sinterklaasgedichten nooit een eind aan kan breien, want als ik eenmaal aan het dichten sla, ik soms vijf A-4-tjes voltik.

Hopelijk hebben jullie me nu allemaal weer een beetje beter leren kennen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten