Pagina's

woensdag 29 september 2010

Ik heb me heerlijk uitgeleefd met tig soorten stofjes

de Enya

Wat heb ik me afgelopen week heerlijk vermaakt met al die verschillende stofjes en bandjes en randjes. Het uitgangspunt was een geborduurde taft. Van daaruit stofjes bij gezocht, want ik wilde graag een makkelijk zittend jurkje maken die stoer was, maar toch wel het girly-girly gehalte had wat mijn dochter ook zo graag heeft en natúúrlijk kleur!

Er zitten een heleboel kleurtjes in de jurk. En niet alleen kleurtjes die zichtbaar zijn, want de onderjurk heeft een caramel kleurig bovenstukje en een rok van licht naar wat donkerder vrolijk appeltjesgroen geborduurde batist met daarop zilveren accenten. Afgezet met rood satijnband en lichtgroen organzaband. Het bovenlijfje van de jurk is een tweekleurig keperkatoen. De mouwen zijn mooi helderrood, op de foto's is het wat zachter maar het is ècht helderrood. De rok van de jurk is van taft met geborduurde bloemetjes en daaroverheen zit paarse stretch-tule, afgewerkt met een rood rolzoompje.

Bij de schouders zit een diep paars geruit mouwkapje en dat vind ik toch wel een stoere uitstraling geven. Ook de zilveren rits met wiebelend balletje (hij rinkelt niet hoor) is er zichtbaar ingezet. Het fluweelband heeft bloemetjes en een heleboel kleurtjes! Ook zitten er diep paarse fluwelen vierkante accentjes op de mouwzoompjes en op de zoom van de middenachternaad!

Ze heeft de jurk bij het doorpassen diverse keren aangehad en ze is er helemaal weg van. "Hij zit zo lekker, mama" heeft ze wel tig keer gezegd! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten