Pagina's

zondag 19 september 2010

Winterjas Bridget Deel 2


Inderdaad, de ABC 111 valt mega-groot. Zoals hier te lezen is was ik aan het worstelen welke maat ik moest nemen. Ze valt qua lengte precies in maat 128. Ik dacht slim te zijn en pakte maat 140, maar qua breedte had ik beter maat 116 kunnen doen. De jas heb ik aan het bovenlijf zo'n 15 cm ingenomen c.q. gesmokkeld met de knopen! De lengte is overigens prima, lekker lang bij de beentjes en dus lekker warm en de mouwen zijn expres extra lang met een omslag (zo is het patroon ook). 

Het stofje naait lekker weg. Ze vond de jas bij het passen wel zwaar (twee keer mantelstof), maar het is natuurlijk ook wel wennen na al die luchtige zomerjasjes om nu opeens een dikke winterjas aan te hebben. Ik moet nu beginnen aan de dubbele sjaalkraag. Er zit een binnen- en een buitenkraag aan. De buitenste kraag zit met plooien. Dus ik moet nog even kijken hoe dat in elkaar zit. 

Dus wordt vervolgd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten