Pagina's

zondag 14 november 2010

Farbenmix Nadya en Caitlin van dunne babyrib

Ik heb, voordat ik aan de tienersetjes van m'n dochter en m'n nichtje begon, ook nog een setje gemaakt van hele dunne babyrib. Het is een stofje met twee printjes. De stof is eigenlijk van twee soorten stofjes aan elkaar, hoe weet ik niet, maar het zit muurvast! Aan de ene kant is het van dunne babyrib en aan de andere kant een zachte katoen. De stof is ivoorkleurig met zwart. Ik heb satijnen bandjes boven en onder de belegtunneltjes bevestigd en tussen de tunneltjes in een smaller satijnen bandje. In de tunneltjes heb ik smalle satijnen linten getrokken. Als accent bij de hals heb ik 3 satijnen strikjes bevestigd. 



Onder de jurk zit een zwarte tule petticoat Caitlin, deze keer niet afgewerkt met satijnband, omdat ik het wel wijd genoeg vond vallen en het ook eenvoudig wilde houden. De jurk is gemaakt met de katoenen kant aan de buitenkant. De broeklegging is gemaakt van beide kanten van de stof. De stof verwerkt lekker. Is absoluut niet stijf, want sommige babyrib blijft staan als een huis, maar dit is heerlijk soepel. En draagt ook heerlijk, ook omdat het jurkje aan de binnenkant van babyrib is, is het poezelig zacht!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten