Pagina's

dinsdag 16 november 2010

Nog een versie van de Farbenmix Odilia.... met sierrandjes


De kleur komt lang niet zo mooi over als in het echie!

Ik sta eventjes lekker in standje relax. Ik heb zaterdag stofjes gezocht in mijn supersonische chaosplanken!. Een mooi zacht stofje van appeltjesgroen met lila en paars met allemaal vrolijke bloemetjes erop en her en der pailletjes. Daarbij een zacht appeltjesgroen katoentje met witte stippeltje erin. Voor de legging en het shirtje heb ik nog een bijpassend zacht appeltjesgroene jersey gevonden. Ik heb in mijn bandjesla gegrasduind en daar vond ik allerlei bandjes, randjes, kantjes èn prachtig kralenband! Dat kralenband is een restantje van járen geleden. Toen heb ik een zomers setje gemaakt voor Kirsten en heb ik heel wat meters hiervan meegenomen èn natuurlijk ook gebruikt. Ik had nog 2,5 meter over, perfect voor dit rokje! Alles is UWYH!

Het stofje met de paarse bloemetjes heb ik vorig jaar van mijn moeder gekregen, die het al járen daarvoor als couponnetje heeft gekocht op de markt. Het was een klein lapje, maar mijn moeder kon het niet laten liggen. Het is eigenlijk iets te dun voor een ballonrok, en ook te klein... dus heb ik een stevige katoen erbij gekozen voor de onderkant en de voering. Dat zorgt er voor dat er toch een balloneffect is.


Een striklint in de taille wilde de freule heel erg graag en dan die kraaltjes. 
Ik vind ze beeldig op het rokje bungelen, qua kleur precies goed.

Ook wilde ik mijn naaimachine eens verder uitproberen, want ik heb nadat ik één sterretjesrandje heb uitgeprobeerd op de bodywarmer-cape geen tijd meer gehad of genomen om nog meer uit te proberen. Van de week zat ik te kijken naar het jasje Jackie van Farbenmix, die ook in de Vooruitblik stond. Daar zitten ook allerlei sierstiksels op de naden. En niet van die saaie/normale, zoals ik altijd doe, enkele of een tweelingnaaldstiksel, maar kruisjes! Ontzettend leuk. Ik dacht "Ik moet toch eens mijn naaimachine uitproberen". Nu zaterdag had ik eindelijk rust in mijn gat. Alles was af en gedaan voor Farbemix, dus ik mag van mezelf een weekje mijn fantasie weer opladen! En dat was wel even nodig, als ik bruis gaat het veel lekkerder en voel ik me lekkerder! Tijdens het rommelen en zoeken in alle lades begon het weer een beetje te borrelen. Patronen bij elkaar gezocht en lapjes op tafel gelegd en knippen maar!


Ik heb nog meer sierrandjes uitgeprobeerd, maar deze foto's waren niet wazig, hahaha... 
In de avond foto's nemen gaat niet zo best!

Na het knippen achter mijn machientje geploft, de naden stikken en dan snoepjestijd. Welk sierrandje zal ik nu eens uitproberen. Ik heb elke naad van de appeljesgroene stippel open gestreken en ienemienemutte, ben begonnen met het bekende sterretje. Daarna aan de andere kant een leuke slinger, dan een wybertje, die véél groter en dikker uitvalt dan ik had gedacht! Kijk dat wist ik dus niet, hè! Daarna een sierlijk krulrandje, die is twee keer qua stiksels en vind ik ècht een pláátje, die ga ik vaker gebruiken. Ook aan de binnenkant van de binnenrok heb ik op de zijnaden sierstiksels uitgeprobeerd. Je ziet het misschien dan wel niet, maar ik vind het gewoon leuk om de binnenkant mooi te maken, dus waarom niet met sierstikseltjes. 

Ik merk wel dat ik het gaspedaal gauw te snel laat racen, dus rustig "zen" indrukken is vooral voor de figuurtjes waarbij je "werk" steeds naar voor- en achterschuift belangrijk. Jammer dat ik geen borduurmachine heb, maar ja, die zijn best prijzig hè, en ik weet eigenlijk ook niet zo goed welk merk, en waar je op moet letten. Maar goed, laat ik me eerst maar eens bekwamen in randjes. 



Daarna bruiste er tussendoor een ideetje door mijn hoofd, hup tekenen en weer verder. Het rokje schiet lekker op, en inmiddels staat hij nu op de paspop te pronken. Jongste is helemaal blij, want haar kast mag best wel wat meer gevuld raken met mooie setjes, want ze is werkelijk overal uitgegroeid. Ik heb het te druk gehad met voor de webwinkel en Farbenmix te naaien. Mazzel dat ze de proefmodellen in haar kast mag hangen. Dus ik ben nu helemaal lekker aan het rommelen voor de dame, ik ben dol op rommelen! De dame is super happy. Heeft ze ook wel verdiend na al dat gepas en gefotografeer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten