Pagina's

vrijdag 11 november 2016

De laatste kreukelrolletjes???


Ik heb deze week bij Sancho een uitdaging voor mezelf aangeslingerd, maar daar heb ik wel een aardig zwikkie patroonpapier bij nodig. Wat ik nu heb liggen, ca. zes meter, dat is natuurlijk peanuts. En zonder patroonpapier valt er niks te tekenen, te spelden, te ontwerpen of wat dan ook en gaat het dus niet lukken... 

Elke keer als ik het koop denk ik... Oja... Ik moet toch eens naar de groothandel gaan en daar een èchte rol patroonpapier gaan halen. Dat werkt namelijk zó lekker. Geen gestoethaspel met een kreukelbak aan onhandelbaar breed papier, wat met een zuchtje ook nog eens scheurt. Ook niet binnen een scheet en een knikker een rolletje dat op is. Want ook al zit hier tien meter op, dat heb ik zo weggewerkt. 

Met mijn eerste rol ècht patroonpapier daar deed ik 10 jaar mee, maar toen waren de kledingstukjes ook een pietsie kleiner. Zoonlief was toen twee en dochterlief was toen net geboren... De tweede rol daar deed ik een stukje korter mee, want toen startte ik met Collie-Collie. Hoewel ik aan de andere kant wel minder privé naaide. Maar al met al heb ik met die rol zo'n vier jaar gedaan. En nu snak ik al een aantal jaar naar wéér zo'n rol... Ik ga het toch eens regelen. Het is zulk zálig papier om mee te werken... 

Voor nu moet het maar met die lastige mini-rolletjes... Ik heb er weer drie gehaald. Dan hoef ik dit jaar niet meer op pad voor patroonpapier. Maar nu eerst aan de slag met mijn uitdaging... drieënhalve rol patroonpapier staat klaar om weg getekend te worden... Ik ga mijn best doen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten